Ana içeriğe atla

TÜRK HAVA KUVVETLERİNİN 100.YIL ARMAĞANI SOLO TÜRK



Türk Hava Kuvvetlerinin sahip olduğu modern ve yüksek performanslı F-16 uçağının kabiliyetlerini, kullanımı için gereken yüksek seviyedeki bilgi ve beceriyi izleyiciye bir gösteri şeklinde sunan gösteri ekibidir. Gösteri uçuşları tek kişilik F-16 C Blok-40 uçağı ile icra edilmektedir. Gösteri uçuşları esnasında her iki kanat ucuna takılan duman gereçleri vasıtası ile beyaz renkli duman salınmaktadır. Uçak üzerine boya haricinde herhangi bir değişiklik yapılmamış olup diğer F-16 lar gibi her türlü göreve planlanabilmektedir. SOLOTÜRK pilotları gösteri uçuşları haricinde harbe hazırlıklarını sürdürmektedirler.


TARİHÇE
Hv.K.K.lığının 25 Kasım 2009 tarihinde çalışmalarını başlattığı “Tek F-16 Uçağı ile Gösteri Uçuşu”programı 14 Ocak 2010 tarihinde Hv.Plt.Bnb. Murat KELEŞ, Hv.Plt.Yzb. Fatih BATMAZ ve Hv.Plt.Yzb. S. Yalın AHBAB’ın kurucu ekip olarak seçilmeleri ile hayata geçmiştir. Hv.Plt.Bnb. Murat KELEŞ 18 Mayıs 2010 tarihinde Tek F-16 Gösteri Uçuşu için ilk eğitim sortisini gerçekleştirmiş ve eğitimini 20 Ağustos 2010 tarihinde tamamlayarak Türkiye’nin ilk F-16 Solo Gösteri pilotu olmuştur. Eğitimler diğer iki gösteri pilotunun arka kokpitte gözlemci olarak uçması ile icra edilmiştir. 2010-2011 Uçuş eğitim yılı başlangıcı olan 01 Eylül 2010 tarihinde 4. Ana Jet Üs K.lığı’nda Hv.K.K. Org. Hasan AKSAY’a ilk gösteri uçuşu arz edilmiştir.

Hava Kuvvetleri Komutanlığı personelinin göndermiş olduğu yaklaşık 300 adet isim önerisi arasından“SOLOTÜRK” ismi seçilmiştir.

 SOLOTÜRK; 141’inci Filo K.lığından 3 pilot ve 3 destek personeli ile 4’üncü Ana Jet Üs K.lığı Uçak Bakım Komutanlığından seçilen 9 kişilik uçak bakım ekibiyle faaliyetlerini sürdürmektedir.


SOLOTÜRK Tasarımının Öyküsü


SOLOTÜRK, Türk Hava Kuvvetlerinin 100’üncü kuruluş yıl dönümünde Türk Milletine armağan ettiği yeni bir değerdir. SOLOTÜRK’ün grafik tasarımında Devletimizin, Türk Milletinin ve Türk Hava Kuvvetlerinin en değerli ve anlamlı sembolleri yer almıştır. Bu değerler SOLOTÜRK ile gökyüzünde temsil edilecektir.


Yüksek teknoloji ürünü bir uçak olan F-16’nın grafik tasarımı son derece farklı, özel ve sıradışı bir uygulamadır. Bu nedenle grafik tasarımı uzun süreli ve özenli bir çalışmanın sonucunda konusunda yetkin grafik tasarımcısı Sn. Murat DORKİP tarafından yapılmıştır. SOLOTÜRK’ün üzerinde, tarih boyunca Türk Milletinin ve Türk Hava Kuvvetlerinin sembolü olan kartalın yeniden yapılandırılmış bir ayrıntısı yer almaktadır.


SOLOTÜRK uçarken altında görülecek ay yıldızın altın renkli olması, ulusal simgemizi göklerde dalgalandıran Türk Hava Kuvvetlerinin, Türk Milletinin onur timsali olan bayrağımıza ve temsil ettiği manaya bağlılığını ve verdiği değeri göstermektedir. Uçağın üstündeki gümüş renkli yıldız, Türkiye Cumhuriyetinin ve Türk Hava Kuvvetlerinin 21’inci yüzyılın yıldızı olma idealini simgeler.


SOLOTÜRK uçarken kanadının üzerinde görülecek olan mat siyah üzerine parlak siyah renkte yerleştirilmiş kartal, havacıların ruhundaki özgürlüğü ve kararlılığı simgeler. Uçağın burun kısmına doğru uzanan siyah ve gri çapraz çizgiler ise havacıların hızlı düşünme ve karar verme, sürekli ilerleme ve sınır tanımama gibi niteliklerini betimler.


Sonuç olarak; grafik tasarımında seçilen gümüş, siyah ve altın renkler taşıdığı anlam, değer, gerilim ve güç algıları ile Türk Hava Kuvvetlerinin 21’inci yüzyılın hava, uzay ve bilgi gücü olma vizyonuna gönderme yapar. Genel olarak SOLOTÜRK’ün grafik tasarımı,“Türk Hava Kuvvetleri Çağıyla Yarışıyor” sloganının somutlaşmış bir ifadesidir.



Yüksek Gösteri Paketi


Yüksek paket yer seviyesine göre (AGL) en az 1,200 metre (4,000 feet) ve üzerinde bulut yüksekliği olduğu durumlarda icra edilir. Yaklaşık 15 dakika sürmektedir.



Tonolu Ters Geçiş

Alçak Gösteri Paketi


Alçak paket yer seviyesine göre (AGL) en az 750 metre (2,500 feet) bulut yüksekliği olduğu durumlarda icra edilir. Yaklaşık 14 dakika sürmektedir.

Yatay Gösteri Paketi


Yatay paket yer seviyesine göre (AGL) en az 300 metre (1000 feet) bulut yüksekliği olduğu durumlarda icra edilir. Yaklaşık 13 dakika sürmektedir.

Uçuş Ekibi


1’inci Gösteri Pilotu Binbaşı Murat KELEŞ

1974 doğumlu Bnb.KELEŞ 1995 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiş, Merzifon ve Konya’da SEAD ve Silah Taktikler Öğretmeni olarak görev yaptıktan sonra 2010 yılında Gösteri Pilotu olarak seçilmiş ve 141’inci Filo K.lığına atanmıştır....
2’nci Gösteri Pilotu Yüzbaşı Fatih BATMAZ

1975 doğumlu Yzb.BATMAZ 1997 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiş, Balıkesir de F-16 Hava Savunma pilotu olarak görev yaptıktan sonra 2006 yılında 141’inci Filo K.lığına atanmıştır....
3’üncü Gösteri Pilotu Yüzbaşı Sedat Yalın AHBAB

1977 doğumlu Yzb. AHBAB 1999 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiş, Bandırma ve Akıncı'da F-16 Hava Savunma pilotu olarak görev yaptıktan sonra, 2010 yılında Gösteri Pilotu seçilerek, 141’inci Filo K.lığına öğretmen pilot olarak atanmıştır. ...

Destek Ekibi


Teğmen Mahmut AÇIKBAŞ

1987 Eskişehir doğumlu olup Basın Halkla İlişkiler görevini yürütmektedir. ...
Kıdemli Başçavuş Ömer KINA

1968 Nevşehir doğumlu olup Paraşüt ve Şahsi Teçhizat Teknisyeni görevini yürütmektedir. Kd.Bçvş. KINA evli ve 2 çocuk babasıdır....
Kıdemli Çavuş Barış ÖZŞİMŞEK

1985 Ankara doğumlu olup Video Kayıt ve Montaj Teknisyeni görevini yürütmektedir....

Bakım Ekibi


Üsteğmen Cem ÖZTEN

1980 Eskişehir doğumlu olup Uçak Bakım Subayı görevini yürütmektedir....
Kıdemli Başçavuş Vahap KAHRAMAN

1972 doğumlu olup Uçak Yakıt Sistemleri Teknisyeni görevini yürütmektedir. Kd.Bçvş. KAHRAMAN evli ve 2 çocuk babasıdır....
Başçavuş Sebahattin KARA 

1977 Bartın doğumlu olup Jet Motor Teknisyeni görevini yürütmektedir. Bçvş. KARA evli ve 2 çocuk babasıdır. ...
Başçavuş Uğur KÖKSAL

1975 Tarsus doğumlu olup Uçak Silah Teknisyeni görevini yürütmektedir. Bçvş. KÖKSAL evli ve 1 çocuk babasıdır....
Başçavuş Sait KARAATAY

1977 Manisa doğumlu olup Elektrik / Havalandırma Sistem Teknisyeni (Electric / Air Conditioning Systems Specialist) görevini yürütmektedir....
Başçavuş Bülent Can KALE

1978 Ankara doğumlu olup Aviyonik Sistemler Teknisyeni görevini yürütmektedir....
Başçavuş Kerem DİNÇER

1977 Ankara doğumlu olup Jet Uçak Teknisyeni görevini yürütmektedir. Bçvş. DİNÇER evli ve 2 çocuk babasıdır....
Başçavuş Özcan SOLAK 

1979 Eskişehir doğumlu olup Jet Uçak Teknisyeni görevini yürütmektedir. ...
Kıdemli Çavuş Uğur ÇEKİÇ

1987 Nevşehir doğumlu olup Uçak Hidrolik Sistem Teknisyeni görevini yürütmektedir....

2011 Yılı Gösteri Takvimi



15.04.2011TURKIYE AKINCI
19.05.2011TURKIYE SAMSUN19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları kapsamında Samsun`da gösteri uçuşu icra edilecektir.
04.06.2011TURKIYE CIGLIUluslararası Türkiye hava gösterilerinde 4-5 Haziran tarihlerinde hava gösterileri icra edilecektir.
02.07.2011FRANSA LUXEUIL2-3 Temmuz tarihlerinde Luxeuil meydanında hava gösterileri icra edilecektir.
16.07.2011INGILTERE FAIRFORD16-17 Temmuz tarihlerinde Royal International Air Tattoo (RIAT) 2011 kapsamında hava gösterileri icra edilecektir.
30.08.2011TURKIYE HIPODROM30 Ağustos Zafer Bayramı kapsamında Ankara Hipodrum bölgesinde hava gösterisi icra edilecektir.
31.08.2011TURKIYE ISTANBULHava Harp Okulu mezuniyet töreni kapsamında hava gösterisi icra edilecektir.
16.09.2011HOLLANDA LEEUWARDEN16-17 Eylül tarihlerinde Hollanda Leeuwarden meydanında hava gösterileri icra edilecektir.
18.09.2011BELCIKA SANICOLE18 Eylül Tarihinde Belçika Sanicole meydanında hava gösterisi icra edilecektir.
29.10.2011TURKIYE HIPODROM29 Ekim Cumhuriyet Bayramı törenleri kapsamında Ankara Hipodrum bölgesinde hava gösterisi icra edilecektir.

Gösteri Uçuşu Talebi


Türk Hava Kuvvetleri “SOLOTÜRK” Tek F-16 Gösteri Uçuşu talepleri için organizasyonun düzenleneceği yılın bir önceki aralık ayı sonuna kadar (31 Aralık), ilgili mülki amir ile koordine ederek “Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı” adına 0-312-4170128 numaralı faksa resmi istek yazısı gönderilmesi gerekmektedir.

İsteklerin Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı tarafından değerlendirilmesi sonrasında Mart ayı içerisinde yıllık gösteri programı yayımlanmaktadır.











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid