Ana içeriğe atla

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95














Tupolev Tu-95 (NATO rapor adı Bear), soğuk savaş döneminde SSCB'deTupolev tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak.
2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna Tu-142 adı verilmiştir

Özellikleri (Tu-95MS

Tupolev Tu-95 Sağ görünüm
Tupolev Tu-95 BEAR.png
Genel özellikleri
Performans
Silâhlanma

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AV-8B Harrier II

AV-8B Harrier II gerçek anlamda V/STOL uçaklarının içinden en çok tanınanıdır. Bir adet Rolls Royce Pegasus II motoruna sahiptir. Motor uçağın tam ortasındadır ve uçağın iki yanında görünen hava girişleri ortadaki Rolls Royce Pegasus II motorunu beslemektedir. İlk Harrier II uçuşu 1981 Sonbaharı ’nda gerçekleştiğinde orijinal Hawker P.1127 ’nin ilk uçuşundan beri 21 yıl geçmişti. P.1127 ’nin 1957 tasarımı bir Fransız motor konsepti üzerine yapılandırılmış ve geliştirilmişti. Proje finansmanı İngiliz Bristol Engine Co. Ve ABD Hükümeti tarafından “Müşterek Silah Geliştirme Programı” (MWDP) dahilinde karşılanmıştı. Motor konfigurasyonu genelde belirlendikten ve gelişmeler yoluna girdikten sonra Hawket Aircraft Ltd mühendisleri dikkatlerini bu motoru kullanacak bir V/STOL uçağı yapımına çevirdiler. Hükümet ve askeriye desteği olmaksızın tek motorlu bir saldırı-keşif uçağı ürettiler. Motorun döner egzostlarından başka reaksiyon kontrol sistemi V/STOL yeteneği için gerekli tek kom

TÜRK HAVA KUVVETLERİ 737(AEW&C) HAVADAN İHBAR VE KONTROL (BARIŞ KARTALI)

Tanım ve Amaç: 737 Havadan Erken İhbar ve Kontrol (AEW&C),  güçlü hava gözetimi,  muhabere ve harp yönetimi sağlayan son teknoloji ürünü bir sistemdir.  Müşteriler: Avustralya Savunma Kuvvetleri 737 AEW&C sistemini Temmuz 1999’da seçmiştir.  Dört adet 737-700 uçağı ve altı adet AEW&C sistemi ile üç ayrı ilave sistemin opsiyonları için 2000 yılı Aralık ayında Wedgetail Projesi sözleşmesi imzalanmıştır. Avustralya 2004 yılında,  iki adet ilave 737-700 uçağının daha alımı ile ilgili olasılıkları değerlendirmiştir. Uçaklardan iki tanesi Boeing’in Seattle, Washington tesislerinde modifiye edilerek AEW&C konfigürasyonu ile donatılmıştır. Diğer dört uçak Amberly’deki Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAAF) üssündeki firma tesisinde Boeing Defense Australia tarafından modifiye edilmiştir. Boeing, iki uçağı 2009 yılının Kasım ayında teslim etmiş, RAAF tarafından verilen uçak, Operasyonel Uçuş Eğitimi, Operasyonel Görev Simulatörü ve Görev Destek Sistemini de kapsay