Mirage F1 | |
---|---|
Rol | Avcı uçağı |
Üreticiler | Dassault Havacılık |
İlk uçuş | 23 Aralık 1966 |
Tanıttı | 1973 |
Başlıca kullanıcılar | Fransız Hava Kuvvetleri Irak Hava Kuvvetleri Ispanyolca Hava Kuvvetleri Fas Kraliyet Hava Kuvvetleri |
Üretim adeti | >720 |
Dan geliştirildi | Dassault Mirage III |
Tasarım ve geliştirme
Dassault için halefi olarak Mirage F1 tasarlanmış olan Mirage III ve Serap 5 savaşçılar. Öncekilerden farklı olarak, bu gövde üzerinde, hem de geleneksel bir kuyruk yüzeyi yüksek monte süpürüldü kanadı vardır.Olan Dassault tarafından kendi fonlarını kullanarak geliştirilen ilk prototip, 23 Aralık 1966 tarihinde kendi uçuşunu yaptı.
Türü resmen kabul edildi Fransız Hava Kuvvetleri Mayıs 1967, hangi üç kez daha prototip emredildi içinde. Onun afterburning ve daha güçlü itme kuvveti ile Snecma Atar 9K-50 turbojet, F1 kolayca Mirage III outclassed.[değiştir]
Rağmen Mirage III, F1 daha küçük kanat açıklığı vardır açıkça selefi üstün olduğunu kanıtladı yine de. % 40 daha fazla yakıt için, daha kısa bir take-run, lo üstün bir aralık off-lo misyonları ve daha iyi manevra kabiliyeti vardır yukarı taşıyabilir.
Amacıyla bir all-hava önleme için Fransız Hava Kuvvetlerine gereksinimine uygun olması için, ilk üretim Mirage F1C bir sahip oldu Thomson-CSF Cyrano IV monopulse radar. Daha sonra Cyrano IV-1 sürümü sınırlı bir benzerim yeteneği aşağı ekledi.
Mirage F1 Mayıs ayında Fransız Hava Kuvvetleri hizmete girdi 1973 zaman ilk üretim versiyonu teslim edildi. Başlangıçta uçak iki dahili 30 mm top ile birlikte, silahlı ve 2 Matra R530 orta menzilli havadan havaya füze kanatları altında yürütülmektedir. It 1.979 sonra yerini zaman gelişmiş Matra Super 530 K hizmete giren Fransız Hava Kuvvetleri ile girdi.[2] 1977 yılında, R550 Magic yayımlanmıştır. F1 bu füzeleri raylar üzerinde wingtips üzerine monte edilmiştir. Aynı zaman zarfında, Amerikan AIM-9 Sidewinder Mirage F1 silahlanma parçası, sonra oldu İspanyolca ve Yunan Hava Kuvvetleri kendi Sidewinder ve talep entegrasyonu Serap F1CE ve CG savaşçılar.
Sonraki üretim koşacak 79 uçak dönemi Mart ayında teslim edildi 1977 Aralık 1983. Bu bir edildi Mirage F1C-200 olan 7 cm gövde bir uzantısı gerekli sabit yakıt ikmali prob ile sürümü.
Mirage F1 Fransız Hava Kuvvetleri ana önleme olarak 'ye kadar devam Dassault Mirage 2000 girilen servisi.
Modelleri
- Serap F1CE: için Mirage F1C İhracat sürümü İspanya. 45 yaptı.
- Serap F1CG: için Mirage F1C İhracat sürümü Yunanistan. 40 yaptı.
- Serap F1CH: için Mirage F1C İhracat sürümü Morocco. 30 yaptı.
- Serap F1CJ: için Mirage F1C İhracat sürümü Ürdün. 17 yaptı.
- Serap F1CK: için Mirage F1C İhracat sürümü Kuveyt. 18 yaptı.
- Serap F1CK-2: Nine F1Cs için satıldı Kuveyt bir sipariş takip parçası olarak.
- Serap F1CZ: için Mirage F1C İhracat sürümü Güney Afrika. 16 yaptı.
Serap F1B
Fransız Hava Kuvvetleri de 20 Mirage F1B, iki koltuk operasyonel dönüşüm eğitmen emretti; bu Ekim tarihleri arasında teslim edildi 1980 ve Mart 1983. Ekstra koltuk ve kontrol gövde uzunluğu, sadece 30 cm ekledi ama daha az yakıt iç kapasite maliyeti ve iç topu kaybı.Boş ağırlığı 200 kg, kısmen iki ek nedeniyle artan Martin-Baker Mk 10 sıfır-sıfır ejeksiyon koltuk, Mk 4 F1C, bir ileri hız sınırlaması vardı kullanılan yerde.
Diğer tüm yönlerden F1B bir savaşa yetenekli uçak ve iç mekan olmaması için dış topu pods ve yakıt tankları taşıyan telafi olabilir.
- Serap F1BE: için Mirage F1B İhracat sürümü İspanya. Altı yaptı.
- Serap F1BJ: için Mirage F1B İhracat sürümü Ürdün. İki dahili.
- Serap F1BK: için Mirage F1B İhracat sürümü Kuveyt. İki dahili.
- Serap F1BK-2: Dört satılacak Kuveyt bir düzeni takip parçası olarak.
- Serap F1BQ: için Mirage F1B İhracat sürümü Iraq.
Serap F1A
Tek kişilik yer saldırı avcı uçakları, lazer menzilli bulucu ve sınırlı Hava-Hava saldırı kapasitesine. SAAF ve Dassault arasında konser gelişti.- Serap F1AD: için Mirage F1A İhracat sürümü Libya. 16 yaptı.
Serap F1AZ
- Serap F1AZMirage F1A sayısı: İhracat sürümü Güney Afrika. 32 yaptı. (Daha fazla bilgi için) Bkz
Serap F1E
Tek kişilik, tüm hava çok rol avcı ve yer saldırı uçağı.- Serap F1JA: için Mirage F1E İhracat sürümü Ekvator. 16 yaptı.
- Serap F1ED: için Mirage F1E İhracat sürümü Libya. 14 yaptı.
- Serap F1EE: için Mirage F1E İhracat sürümü İspanya. 22 yaptı.
- Serap F1EH: için Mirage F1E İhracat sürümü Morocco. 14 yaptı.
- Serap F1EH-200: Fas uçak uçuş ile yakıt ikmali sonda takıldı. Altı yaptı.
- Serap F1EJ: için Mirage F1E İhracat sürümü Ürdün. 17 yaptı.
- Serap F1EQ: için Mirage F1E İhracat sürümü Iraq. 16 yaptı.
- Serap F1EQ-2: Tek kişilik hava savunma avcı sürümü Iraq. 16 yaptı.
- Serap F1EQ-4: Tek kişilik çok amaçlı avcı, yer saldırı, keşif versiyonu için Iraq. 28 yaptı.
- Serap F1EQ-5: Tek kişilik anti-sürüm nakliye Iraq. 20 yaptı.
- Serap F1EQ-6: Tek kişilik anti-sürüm nakliye Iraq. Az sayıda da yapılmıştır.
- Serap F1EDA: için Mirage F1E İhracat sürümü Katar. 12 yaptı.
Serap F1D
Iki kişilik eğitim sürümü, Mirage F1E çok rol uçağı, yer saldırı uçağı dayalı.- Serap F1JE: için Mirage F1D İhracat sürümü Ekvator. İki dahili.
- Serap F1DD: için Mirage F1D İhracat sürümü Libya. Altı yaptı.
- Serap F1DDA: için Mirage F1D İhracat sürümü Katar. İki dahili.
Serap F1CR
Artık bu Mirage F1 başarılı üretim uçak olma düzgün oldu, Dassault en önemli müşteri, Fransız Hava Kuvvetleri için özel bir keşif versiyonu olasılığı araştırmasına başladı. Ancak, avcı uçağı yükselen maliyeti eklenti pods bu amaç için anlamı çok daha ekonomik bir alternatif vardı.Birçok Fransız Hava Kuvvetleri uçakları, hem de bazı ihracat müşteri olarak (örneğin Iraqs ' Serap F1EQ), Gerçekten hangi ana gövde alt bağlı olduğunu keşif pods mevcut, çeşitli vardı.
Ancak, Fransız Hava Kuvvetleri için bir taktik keşif uçaklarının geliştirilmesi ve ilk devam Serap F1CR-200 Doğum uçtu 20 Kasım 1981.
Mirage F1CR, dahili ve harici keşif donanımları taşır:
- Bir SAT SCM2400 Süper Siklon kızılötesi linescan birim alan daha önce top tarafından işgal yüklenir.
- Burun altında bir boşluk bir Thomson için kullanılabilir-TRT 40 panoramik fotoğraf makinesi veya Thomson-TRT 33 kamera dikey.
- Cyrano IVM-R radar ekstra yere sahiptir ve kontur-haritalama modülleri.
- Ek optik ve elektronik sensörler gövde ve kanatları altında pod devam edilebilir.
Serap F1CT
Serap F1CT Mirage F1C ve taktik yer saldırı sürümü 200'dür. İlk iki prototip dönüşüm vardı. İlk 3 Mayıs 1991 tarihinde uçtu. 55 Başka bir örnek 1.995, tüm varlık dönüşümlerin Fransız Hava Kuvvetleri tarafından yürütülen atölye çalışmaları izledi.Mirage F1CT programı F1CR standart için F1C ve aviyonik getirdi:
- Cyrano IV radar Cyrano IVM-R ile değiştirildi.
- Navigasyon / saldırı sistemi yükseltilmiş ve bir lazer rangefinder dahil.
- Mk 10 ejeksiyon koltuk eklendi.
- Gelişmiş radar algılama ve uyarı cihazları, saman/ ve dağıtıcılar flare güvenli radyolar da eklendi.
- Özellikler yeni silah çeşitliliği için eklenmiştir.
Serap F1AZ ve F1CZ
Güney Afrika Hava Kuvvetleri (SAAF) iki Mirage F1AZ yere saldırı versiyonu gibi radar donanımlı uçtu Serap F1CZ Fighter.Ilk siparişin ilk iki örnek (48 uçak, 32 F1AZ ve 16 F1CZ oluşan) 5 Nisan 1975 tarihinde teslim edildi. Her iki F1CZs gizlilik bir battaniyenin altında bir SAAF tarafından sevk edildi C-130 Hercules. Aynı yılın Temmuz ayında, F1CZs kalan ve teslim edildi 3 Filo yeniden-gelen uçak çalıştırmak için görevlendirildi AFB Waterkloof. Içinde 1975 F1CZs ayrıca Güney Afrika Airshow, ancak ortaya halkın uçak zaten SAAF operasyonel edildi haberdar değildi.
F1AZ ile birlikte geliştirilmiştir Dassault ve SAAF özel bir yer saldırı çeşidi olarak. Paramount GrubuBir Güney Afrika firması Mirage F1AZ için fikri mülkiyet sahibi. AZ türevi bir lazer tabanlı telemetre, son derece doğru füzyon izin vardır ve bombalar ve roketler oluşur rehbersiz mühimmat, bir hedef. Optik tasarım olarak ARMSCOR Güney Afrika, Optik (daha sonra ELOPTRO) bu şirket bölünmesinin de. Da emekli olarak rağmen 1997, F1AZ's silahı teslim doğruluğu hala SAAF göre sınıflandırılmış bilgi, ancak kabul haberdar haber servisleri tarafından gözlemci analizi (örneğin, Jane's Defence Weekly) Ve Vlamgat ', 1999), AZ değişik düzen tarafından ifşa içinde hassasiyeti vardır sonucuna pilot raporları (örneğin, Komutan Dick Lord,' USAF için kendi F-15E Strike Eagle rehbersiz balistik modunda.[3]
F1AZs Kasım tarihleri arasında teslim edildi 1975 Ekim 1976. Onlar ayrıldı 1 Squadron, AFB Waterkloof de konuşlu. Bu satın alma aynı zamanda dünyanın geri kalanından gizli - 1 Filosu Şubat 1980 yılına kadar yeni uçak görüntülemek için izin verilmedi tutuldu.[değiştir]
SAAF yılında F1CZs emekli 1992, F1AZs tarafından takip 1997. 1998 yılında, Üniversite Stellenbosch of kazanılmış ve Mekanik (Havacılık) Mühendisliği departmanı için F1CZ koruyor, süpersonik alaşım yapıları mühendislik öğrencilerin eğitimi için.
2004 yılında kadar 21 F1AZs depolama olarak rapor edilmiştir AFB Hoedspruit, Olası bir alıcı bekliyor. Nisan 2006 yılında, rapor olduğunu Aerosud hayatta kalan Mirage F1AZs ve yedek satın almış. 17 Ağustos 2006, Fransız haber ajansı On Agence France-Presse (AFP), iki eski yükseltilmiş-Güney Afrika F1AZs bir sinek in-Libreville üzerinden geçmiş önceki o gün kutlama yer aldığını bildirdi Gabon's bağımsızlık günü. Yenileme ve uçak yükseltme Aerosud tarafından yapılmıştır. Aerosud Grup Genel Müdürü Dr Paul Potgieter, onun şirketin katılımı doğruladı ama sayı vermek veya cite rakamları reddetti. Ayrıca zaman Gabon sadece Güney Afrika 3 Mirage F1 satın almıştı de bildirildi. Ancak daha sonra Gabonese hükümetin satın not edildi 4 Mirage F1AZ toplam içinde.
F1AZ, iki oluşan entegre bir yere saldırı sistem özellikleri-board bilgisayarlar 5 km uzaklıkta hedefleri belirlemek için pilot sağlar. Bu bilgisayarlar Lazer Mesafe Bulucu için, onun konik burun aşağıda yer bağlıdır. Bu cihaz, bilgisayar sağlar - ve Pilot - hedef bilgi ile emisyon radar sinyallerinin olmadan. Hedef belirlenmesi ve gerekli bilgileri aldıktan sonra, bomba otomatik olarak doğru zamanda yayımlanır.
Süre dizi uçağın EMD AIDA 2 radar ünitesinin yeteneği bulmak o kadar iyi atış pozisyonu ulaşmıştır mücadele ve görsel durdurma füzeleri çalışmasına, kask-eleman beklemeden delik saldırılar yapmak pilot sağlar monte görme izni .
F1AZ 125 mermi, her iki iç DEFA 30mm top ile donatılmıştır ve bombalar çeşitli türleri gibi dış mühimmat, geniş bir yelpazede taşıyan, küme mühimmat, füze ve roketatar. En sık yapılandırma iki Kentron gurka kaması V3b veya wingtip raylar üzerinde V3c füzeleri Ancak altı MK81 veya MK82 bomba, birlikte olduğu.
Serap F1CG
Yunanistan 40 Dassault Mirage F1CG tek kişilik uçak işletilmektedir. F1CG ilk 1974 yılında emredildi ve hizmet girdi Yunan Hava Kuvvetleri 1975 yılında[4] Filo 334 uçak ve 342 Filo tarafından kullanılmıştır.[5] Serap F1CG ile silahlı AIM-9 SidewinderP füze yerine, en sık kullanılan Matra Magic II, Ve o taşıyabiliyor dört AIM-9PS, sadece iki değil.[4]Yunan Hava Kuvvetleri 30 Haziran 2003 tarihinde hizmet 28 yıl sonra 160 ve 000 uçan saat kalan 27 Mirage F1CGs emekli oldu.[4] F1CG uçak bir dizi olmayan korunmuş olan ekran için şart uçan. Dört en azından korunur Tanagra (LGTG), Yunanistan (115, 124, 129 ve 140).[6][7] One more (134) HAF Tarih Bölümü, Delta Falirou de korunur.
Serap F1M-53
Erken Yetmişlerin "Avrupa" NATO avcı yarışmaya katılım için, F-104G değiştirmek isteyen geliştirildi. Bu daha güçlü bir motor ile donatılmış olarak, Snecma M-53 ve diğer iyileştirmeler. Başarılı başarısız, yarışma sonunda General Dynamics F-16 tarafından kazanıldı. Mirage F1 ikinci sırada geldi[8]Operasyonel Tarih
Ihracat piyasasında Mirage F1 başarısı nedeniyle, uçak dünyanın çeşitli yerlerinde hava kuvvetlerinin bir numara ile mücadele görmüştür.Fransa
Fransız Hava Kuvvetleri Mirage F1s 1984 yılında sırasında ilk operasyonel dağıtım gördüm Operasyon Manta, Içinde Fransız müdahale Chad, Büyüyen karşı Libya geçme. Dört Mirage F1C-200'ler sağlanan hava dört bir kuvvet için kapağı JaguarVe yanlısı karşı çatışmalar yer aldı-Libya GUNT isyancılar.1986 yılında, Fransız Mirage F1s Çad, parçası olarak döndü Operasyon Epervier, Dört F1C-200'ler sırasında avcı sekiz jaguar grev paketi için teminat vermekten hava saldırısı Ouadi Doum de Libya hava üssü, 16 Şubat karşı. Iki F1CRs da öncesi ve sonrası uçtu-strike keşif misyonları.[9][10]
Son zamanlarda, Ekim 2007'de, üç Mirage 2000'ler ve üç Mirage F1s de yerleştirildi Kandahar Air Force Base, Nerede uçuşlar yakın hava desteği ve Güney uluslararası güçlere destek taktik keşif misyonları Afganistan.[11][12]
Ekvator
Ekvador Hava Kuvvetlerinin (FAE) Mirage F1JAs of Squadron (Escuadrón de Caza 2.112) Ilk Ocak-Şubat mücadele girdi 1981 kısa sırasında Paquisha Savaşı arasında Ekvator ve Peru, Iki yıldan sonra uçak FAE teslim olmuştu. O zaman, Ekvador'da doğrudan meydan karşı karar Peru Hava Kuvvetleri () olan FAP kısaltılmış Serap 5PS ve Sukhoi Su-22Ms hava Peru helikopterle taşınan operasyonlar için muharebe bölgesinde kapağı sunuyorlardı. Bunun yerine, Mirages bir mesafede, muharebe alanının saçaklar üzerine muharebe hava devriyesi (CAPS) performans halinde, sınır çatışmaları açık düşmanlıklara yol verdi bekletildi.Içinde 1995, Sırasında Cenepa Savaşı, Ekvador Mirages geri Peru karşı eyleme gitti. Bu kez, süre filosu büyük kısmını geri Taura AFB, Mirage F1s ve küçük bir dekolmanlı tutuldu Kfir C.2s ileri hava üssüne savaş bölgesine girmesini Perulu saldırı uçağı vazgeçirmek için konuşlandırıldı. 10 Şubat 1995, iki Mirage F1JAs, Binbaşı R. Banderas ve Yüzbaşı C. Uzcátegui ve Matra ile silahlı tarafından pilot R550 Magic AAMS, beş hedefleri üzerinde Cenepa vadiye doğru Peru'dan sınır kapısı yönetmen vardı. Bir Kfir tahrip görsel temas yaptıktan sonra, Mirages, iki Perulu Su-22Ms, aşağı çekim bunların füzeleri ateşlenmiş bir başka A-37B Dragonfly.[13][14][15][16]
Irak
Sırasında İran-Irak savaşıIrak Mirage F1EQs yoğun durdurma, yer saldırı ve anti kullanılan misyonlarına nakliye.[17] Kasım 1981, bir Irak Mirage F1 ilk İran F-14 oluşturuyor aşağı, ardından çekilmesi aylarda daha fazla, hava daha önce çekingen Irak Hava Kuvvetleri, yeni güven veren birkaç-İranlılar ile hava muharebe nişan için.[18]Doğum 17 Mayıs 1987, bir Irak Hava Kuvvetleri Pilot bir F1EQ uçan iki ateş Exocet anti-ABD'ye füze gemisi firkateyn güdümlü füze USS Stark (FFG-31) Fars Körfezi'ndeki.[19]
17 Ocak 1991 tarihinde Körfez Savaşı'nın açılış dakika, bir silahsız USAF EF-111Kaptan James A. Denton ve Kaptan tarafından CREWED Brent D. Brandon bir Irak Dassault Mirage F1EQ, hangi zemine manevra başardı karşı yapımı bir kill attı o sadece F-111 Başka bir uçak üzerinde bir hava zafer elde etmek.[değiştir]
Koalisyon güçleri aşağı sırasında birçok Irak Mirages vurdu 1991 Körfez Savaşı. Iki F1EQs yürütmek için bir hazırlık Exocet ABD deniz kuvvetlerine karşı bir saldırı tarafından vuruldu Suudi Kraliyet Hava Kuvvetleri F-15C.[20]
FAS
30 Mirage F1CHs Dassault gelen Fas Kraliyet Hava Kuvvetleri (RMAF) tarafından 1975 yılında, ilk teslimat 1978 yılında gerçekleşecek olan emredildi. Onlar mücadele en kısa zamanda 1.979 güçlerine karşı olarak meşgul edildi Polisario faaliyet Batı Sahara. Süre Polisario sütunları atak, Mirages Uçaksavar topları ile karşı karşıya idi SA-7 füzeler, Kasım 1979 yılında ilk Mirage kaybedilmesine neden. 1.981 itibaren de yarıştığı isyancılar SA-6 ve SA-9 füzelerinin Libya tarafından bağışlanan ve sonra iki Mirages edildi Ekim 1981 yılında, RMAF, montaj, bir çarpışma programı enstitü zorunda kaldı downed saman/parlama kendi uçaklarında dispenser. Buna rağmen, Polisario uçaksavar silahlarının hala, en az yedi uçak ile Faslı Mirage kuvvet üzerinde sürekli bir drenaj neden aşağı ve altı kazalarında 1979 ve 1988, bir ateşkes arasında kayıp atış signed.27 uçak olarak yükseltme edilmiştir F-1 2000MF.[21]Güney Afrika
Hem F1CZ ve F1AZ ve türevleri SAAF gördüm operasyonlara sırasında eylem Sınır Savaşı.3 Filosu ve F1CZs downed iki Angola MiG-21s içinde 1981 ve 1982. 6 Kasım 1981, sırasında Operasyon DaisyIki F1CZs tarafından vectored edildi GCI intercept iki MiG-21s güney başlığının. Büyük Johan Rankin shot down WingMan top kullanarak. 5 Ekim 1982, bir süre eskortluk Açık Canberra onun 12 Squadron bir foto-keşif sorti Binbaşı Rankin ve WingMan iki MiG-21s Bir yolunu kesmek kursunda nişanlı. Iki Magic ateşlenmiş AAMS bir MiG'ler, ikinci füze ile uçak zarar güncellenmiştir. MiG geri tabanı ama içinde sürekli ek zarar geri başardı gövde üstü suya iniş. Rankin sonra ikinci MiG saldırdı ve top ateşi ile yok etti.[22]
1 Filosu iki F1AZs Angola üzerinde kayboldu. 20 Şubat 1988, Bir süre yol konvoya karşı sırasında bir yasaklama sorti uçan Operasyon HooperBinbaşı Ed Her bir tarafından aşağı çekildi SA-13 Gopher SAM. 19 Mart'ta neredeyse bir ay sonra, Yüzbaşı Willie van Coppenhagen yere zaman geceleri bir şaşırtma grev dönen içine uçtu. Kurulu Soruşturma çökmesi nedenlerini belirlemek için başaramadı.[22]
Iki F1AZs tek bir eylem F1CZ düşman tarafından ancak baz dönmek başardık hasar gördü.
7 Haziran 1980, Süre atak SWAPO'Tobias Haneko Eğitim Kampı sırasında s Operasyon Septik (Smokeshell)Binbaşı Frans Pretorius ve Kaptan IC du Plessis hem isabet tarafından alındı SA-3 Goa Sams. Du Plessis 'uçak yakıt hattı vuruldu ve bir gerçekleştirmek zorunda deadstick açılış AFB Ondangwa güncellenmiştir. Pretorius uçak ağır hasar oluştu ve Ruacana için ileri pistine aktarmak zorunda, sadece ana iniş takımı genişletilmiş ile karaya edildi. Her iki uçak tamir edildi ve hizmet döndü.[22]
27 Eylül 1987Sırasında, Operasyon ModülerBir iki girişimi durdurmak için monte edildi Küba FAR MiG-23MLs. Kaptan Arthur Piercy'F1CZ lar ya zarar eden bir AA-7 Apex veya AA-8 Aphid AAM-Major tarafından kafası ateş Alberto Ley Rivas. Patlama yok uçağın drag chute ve hidrolik zarar. Piercy AFB Rundu kurtarmak için, ama başardı Aşılması uçak pisti. Zor arazi ile etkisi neden Piercy's fırlatma koltuğu Yangına, ama koltuk ayrı başarısız ve acı büyük omurilik yaralanmaları.[22][23]
SAAF ve üç F1CZs çeşitli aksilikler bir ek altı F1AZs kaybetti. F1CZ 205 ateşe yakalanan sonra açılış ve F1CZ 206 (Piercy uçak) ile kuyruk kısmı kullanılarak onarılmıştır.[22]
İspanya
Içinde 1975 yılından bu yana ilk hat servisi 33 yıllık grubu Ispanyolca Hava Kuvvetleri ve hiç Erken () mach 2,2 ulaşan misyonları da büyük performans nedeniyle Uyarı için birincil önleme rolü beri kendisini kazanç, Mirage F1 bu en yeni standartlara güncellendi ancak kaçınılmaz bir ama yine de mükemmel yetenekli deneyimli ve güvenilir tecrübeli bir Onun yakın aktif görev ömrü sonuna geliyorsa ve sonunda değişecek Eurofighter Typhoon (C-16 İspanyol Hava Kuvvetleri kodu).Mirage F1 şu anda Ala 14 (14. Wing) Albacete tabanlı ve kayboldu geçmişte Ala 11 (11. Wing) Manises, Valencia tabanlı bindirilerek edilmiş ve Ala 46 (46 Kanat) Gando konuşlanmış , Kanarya Adaları.
Kanat şimdi tipi işletim, Ala 14, (Şubat 2009 itibariyle) oluşan F1M modeli Escuadrón 141 yılında (141 Filo) "Patanes" ve Escuadrón 142 (142 Filo) "Tigres" bölü 38 uçak gereğidir. Ala 14 F1 model ile 2007 sonlarında olan Abuela ile birimin alışma bir fikir verir yılında 180.000 uçuş saati ulaştı ( "Büyükannem") gibi, kendi pilotlarının dubbed olduğunu. Mevcut F1M's Ala 14 akıllı entegre radar, HOTAS sistemi ile 26 "Huds, doğru zemin için Cyrano IVM radar modernize dört farklı mod, gece görüş uyumluluk, eylemsiz Navigator Sagem ULISS 47 ve AIM saldırı yeteneği yer alır özellikleri diğerleri arasında 9 Sidewinder JULI uyumluluk.
Mirage F1 farklı sürümlerini 90 adet toplam İspanyol Hava Kuvvetleri yılda görev yapmıştı.
Bu Mirage F1 yerleştirildi LitvanyaSırasında, NATO Baltık Hava Policing Temmuz 2006 Kasım 2006 kadar, iki kez durdurmak açıklanmayan davetsiz misafirleri şifreli olmak.
14. Wing den 20 Ocak 2009 günü iki İspanyol F1s onların üssü yakınlarında, İspanya'nın güneyinde düşen-doğu ilinin AlbaceteSırasında rutin Ispanyolca Hava Kuvvetleri it dalaşı eğitim misyonu, üç mürettebat öldü. Aircrew kalıntıları içeren iki jetler, bir yıkıntı, 3 km (1.8 mil) Apart hakkında bulundu.[24]
Bu kaza Mirage F1 yetenekleri ve Mirage F1 ikame için talep hakkında iddia edilen yanıltıcı bilgi yayını olan yaş çoğunlukla ve önceki müzakerelerin varlığı zaten F1's satmak için başlatılan dayanıyor olmayan bazı sektörler-özel medya neden oldu birçok yabancı ülkelerin, bu gerçekleri görmezden F1 100% birkaç yıl daha NATO gereksinimlerine ve yakın dogfighting çalışmaları sırasında çarpışmalar oldukça yaygın bir araya gelecek ve uçağın yaşı aykırı olarak, aynı zamanda olması belirttiler uzmanlar tarafından belirtilen isteksiz sonuçlara JIAAC tarafından kaza araştırma bulgularının önce atlamak için bitmiş ve halka yayınladı. (Kaynak: Avion Revue dergisi # 321, Mart 2009)
] Operatörler
Dassault Mirage F1 13 airforces tarafından, 8 tanesi ile hala (Fransa da dahil olmak üzere kullanarak) kullanılmıştır. Bunların dışında, 3 airforces yapılmış (2 hala işletim F1), 1 Güney Amerika (hala) kullanmadan, 5 Orta Doğu 2 (hâlâ) uçak uçan, 4 Avrupa ve Afrika (3 hala) bu çalışma.Mevcut operatörler
- Ekvador Hava Kuvvetleri Alınan 16 F1JA & 3 F1JE. Bu üç uçak en az olarak kazalarında kaybetti teyit edilmiştir. Ekvador Mirage F.1s kalan filosunun en 2009 yılına bakım sorunları nedeniyle topraklı oldu.
- Fransız Hava Kuvvetleri 250 uçak aldı. Şu anda sadece üç Squadrons kalan uçak uçuyor.
- Gabonese Hava Kuvvetleri 4 F1AZ aldı.
- İran İslam Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri 24 F1EQ ve F1BQ üzerinden Irak'tan 1991 Körfez Savaşı sırasında uçakla üzerinde ele geçirdi.
- Ürdün Kraliyet Hava Kuvvetleri 17 F1CJ, 17 F1EJ, 2 F1BJ & 2 F1DJ aldı.
- Libya Hava Kuvvetleri 16 F1AD, 16 F1ED & 6 F1DD uçak aldı. Tüm şu anda ancak bazı (12) topraklanmış edildi yenilenmiş ve tekrar servise geri döndü.[25]
- Fas Kraliyet Hava Kuvvetleri 30 F1CH & 20 F1EH aldı. 40 hala operasyonel ve 27 ASTRAC yükseltilir.[26][27]
- Ispanyolca Hava Kuvvetleri başlangıçta 42 F1CE, 24 F1EE & 6 F1BE aldı. Ayrıca 24 ikinci erken 90s Fransa ve Katar örnekler teslim aldı. İspanyolca F1s son için konuşlandırıldı Baltık Hava Policing misyon.
[değiştir] Eski operatörleri
- Yunan Hava Kuvvetleri 40 F1CG işletilmektedir.
- Irak Hava Kuvvetleri işletilen 93 F1EQ & 15 F1BQ.
- Kuveyt Hava Kuvvetleri 27 F1CK & 6 F1BK işletilmektedir.
- Katar Hava Kuvvetleri işletilen 13 F1EDA & 2 F1DDA.
- Güney Afrika Hava Kuvvetleri işletilen 32 F1AZ & 16 F1CZ.
Özellikler (Mirage F1)
Genel özellikleri- Mürettebat: 1
- Uzunluğu: 15,33 m (50 ft 3)
- Kanat açıklığı: 8,44 m (27 ft 8 in)
- Yükseklik: 4,49 m (14 ft 8 in)
- Kanat alanı: 25 m² (270 ft ²)
- Boş ağırlık: 7.400 kg (16.000 £)
- Yüklü ağırlık: 11.130 kg (24.540 lb)
- Maksimum kalkış ağırlığı: 16.200 kg (35.700 lb)
- Motor: 1× Snecma Atar 9K-50 afterburning turbojet
- Maksimum hız: Mach 2,3 (2.573 km / h, 1.600 mil) 11.000 m (36.000 ft)
- Muharebe yarıçapı: 425 km (229 nm, 265 mi)
- Feribot aralığı: 2.150 km (1.160 mil, 1.335 mil)
- Servis tavanı: 20.000 m (66.000 ft)
- Tırmanma oranı: 215 m / s (42.300 m / dk)
- Kanat: 450 kg / m² (91 lb / ft ²)
- İtki / Ağırlık: 0.64
- Silahlar: 2× 30 mm (1.18 in) DEFA 553 tabanca başına 150 mermi ile toplar
- Roketler: 18 × 8 × Matra roket pods SNEB 68 mm roketler her
- Roketler: 4× AIM-9 Sidewinder VEYA Matra R550 Magics, 2× Super 530Fs, 2 × AM-39 Exocets, 2× AS-30L
- Bomba: 14.000 £ beş dış Doğum payload (6.300 kg) pod, Bombalar, çeşitli keşif pods veya dahil Drop tankları
Ayrıca bakınız
Ilgili gelişmeIlgili listeler
Referanslar
- ^ "Mirage F1". Amerikan Bilim Adamları Federasyonu. 1999-03-11. http://fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/mirage-f1.htm. Alınan 2007/12/04.
- ^ "Uçuş Küresel Arşiv". Uçuş Küresel. 1980/11/15. http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1980/1980% 20 -% 203476.html. Alınan 2009/03/14.
- ^ Jane's 'F15', Electronic Arts, 1996; Jane's Tüm Dünya Uçak, 2000
- ^ bir b c Serap Uçak Uçuş Simülatörü için
- ^ Dassault Mirage F1CG, 140, Yunan Hava Kuvvetleri
- ^ Fotoğraflar: Dassault Mirage F1CG Uçak Resimleri | Airliners.net
- ^ Yunanistan Mirage F1CG fotoğraf - Elias Hantzakos fotoğraflar pbase.com at
- ^ Take Off Havacılık Publishing Ltd, London 1988 ISSN 0.953-7.473, p.1155
- ^ Goebel, Greg (2007-04-01). "Dassault Mirage F1". Www.vectorsite.net. http://www.vectorsite.net/avmirf1.html # m4. Alınan 2007/12/03.
- ^ Cooper, Tom (2003-11-13). "Libya Savaşları, 1980-1989, Bölüm 6". Air Combat Information Group () www.acig.org. http://www.acig.org/artman/publish/article_360.shtml. Alınan 2007/12/03.
- ^ "RedFlag Alaska 2.007". Fransa'nın Amerika Birleşik Devletleri. http://www.ambafrance-us.org/atoz/defense/defense24.asp. Alınan 2007/12/04.
- ^ Laurent, Zecchini (24 Kasım 2007). "A Kandahar, d'où opèrent les Mirage français tr Afganistan la baz sous haute sécurité dans (Fransızca)". Le Monde. http://www.lemonde.fr/web/article/0 ,1-0 @ 2-3216,36-982104 @ 51-907647,0. html. Alınan 2007/12/04.
- ^ "El Ekvator 1972-1999. La Guerra del Cenepa"(İspanyolca). Resmi Web Sitesi Ekvador Silahlı Kuvvetleri içinde (www.fuerzasarmadasecuador.org). http://www.fuerzasarmadasecuador.org/espanol/historia/1972-1999cenepa.htm. Alınan 2006/06/20.
- ^ Cooper, Tom. "Peru Ekvador vs. Alto-Cenepa Savaşı, 1995". Air Combat Information Group () www.acig.org. http://www.acig.org/artman/publish/article_164.shtml. Alınan 2006/06/20.
- ^ ACIG Team. "Orta ve Güney Amerika Air-to-Air Victories". Air Combat Information Group () www.acig.org. http://www.acig.org/artman/publish/article_166.shtml. Alınan 2006/06/20.
- ^ Klaus, Erich. "Ekvator Hava Kuvvetleri". Aeroflight (www.aeroflight.co.uk). http://www.aeroflight.co.uk/waf/americas/ecuador/AirForce/Ecuador-af-home.htm. Alınan 2006/06/20.
- ^ Cooper, Tom, Bishop, Faraz. "Farsça Körfez Savaşı, 1980-1988". Air Combat Information Group () www.acig.org. http://www.acig.org/artman/publish/article_205.shtml. Alınan 2007/03/15.
- ^ Kenneth M. Pollack (2004). Araplar savaşta: askeri etkinlik, 1948-1991. University of Nebraska Press. pp. 214. ISBN 0803287836. http://books.google.com/books?id=tFRP5WvTDWkC. Alınan 2008/05/07.
- ^ Jeffrey L. Levinson, Randy L. Edwards (1997). Füze Gelen: Attack Stark Fars Körfezi'nde. Naval Institute Press. ISBN 1557505179. http://books.google.com/books?id=NKJGAAAAMAAJ.
- ^ http://www.faqs.org/docs/air/avf15_2.html # m4
- ^ Cooper, Tom (2003-11-13). "Fas, Moritanya ve Batı Sahra 1972'den beri". Air Combat Information Group () www.acig.org. http://www.acig.org/artman/publish/article_352.shtml. Alınan 2007/12/03.
- ^ bir b c d e Lord, Dick (2000). Vlamgat: Güney Afrika Hava Kuvvetleri'nde Mirage F1 Story. Covos-Day. ISBN 0620241160.
- ^ "Piloto SAAF derribado tarafından MiG-23 cubano". http://www.geocities.com/urrib2000/ArticPiercy.html. Alınan 2008/12/20.
- ^ "İspanya savaş uçağı kazasında üç kişi öldü". BBC (news.bbc.co.uk /. 2009-01-20. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7840655.stm. Alınan 2009/01/20.
- ^ (Fransızca)Sorgulama sur le montant des contrats avec la Libye
- ^ (Fransızca)FlightGlobal dünya hava kuvvetlerinin envanterinde
- ^ (Fransızca)Jane's uçak yükseltmeleri
Yorumlar