Rusya‘nın prototip aşamasındaki 5. nesil savaş uçağı PAK FA T 50, nihayet ilk uçuşunu başarıyla gerçekleştirerek F-22’ye rakip olabileceğini kanıtladı.
Rusya‘nın 5. nesil savaş uçağı projesi PAK FA‘nın prototipi bu sabah Rusya‘daki Komsomolsk am Amur tesislerinden havalanarak ilk uçuşunu tam başarıyla gerçekleştirdi. Ana yüklenici Sukhoi önderliğinde Mikoyan-Gurevich ve Yakovlev tarafından müşterek geliştirilen uçağın ilk uçuşu 47 dakika sürdü. Test pilotu Sergei Bogdan tarafından kumanda edilen ilk uçuşta uçağın kumanda mekanizmalari ve motorlarının ayarları test edildi.
PAK FA ismiyle adlandırılan, F-22‘nin muadili ve rakibi, Sukhoi Şirketi tarafından üretilen beşinci nesil muharebe uçağı, firmanın Far East bölgesindeki Komsomolsk-on-Amur Merkezinde 47 dakika süren ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Bu uçuş testiyle birlikte ilk kez sergilenmiş olan uçak, Rusya Devlet Televizyonunda yayınlanan fotoğraflarda ilk olarak yüksek irtifada gösterildikten sonra, devamında ise karlı piste inişi esnasında gösterildi.
Pilot Sergei Bogdan’ın Sukhoi’nin resmi internet sitesinde yayınlanan açıklamasında “Uçak uçuş programındaki tüm etaplarında başarılı bir performans sergiledi. Pilot için kolay ve rahattı.” dedi.
ArGe faaliyetleri 12 yıl öncesine kadar uzanan ve resmen 2001 yılının nisan ayında start alan PAK FA projesi, Rus uçak üreticisi devlerinden Sukhoi Ana Yükleniciliğinde Mikoyan-Gurevich ve Yakovlev firmalarının da katkı sağladığı, Rus günlük haber gazetesi Vedemosti’nin de deyimiyle: “Sovyetler Birliği tarihinde gerçekleştirilen en karmaşık teknoloji projelerinden birisi”. Aynı gazetenin “Rusya PAK FA olmadan kendi güvenliğini bağımsız olarak sağlayamazdı” diye nitelendirdiği uçak, beşinci nesil muharebe uçağına sahip tek ülke ABD ile sürdürülen gizli teknolojik savaşın önemli bir adımı. Şimdiye dek Rusya Devlet Televizyonu’nun bile sadece eskizlerini teşhir ettiği uçağın başarılı bir uçuş gerçekleştirmesi de, Rusya’nın bu uçakla ilgili karamsar görüşlere verdiği iyi bir yanıt oldu.
Rusya hala envanterinde bulunan eski Sovyetlerden kalma ürünlerin bakım maliyetleri ve sık arızalanmaları dolayısıyla bilhassa hava kuvvetleri açısından oldukça sıkıntılıydı. Konuyu çözmek için Rus ordusunu yeniden donatmak üzere geniş çaplı bir modernizasyon projesine başlayan Rusya için, PAK FA T 50, bir kilometre taşı niteliğinde.
Yine Interfax haber ajansında yer alan bir haberde ,Eski Rus Hava Kuvvetleri Komutanı Anatolu Korkunov’un sözlerine yer verilmiş. Korkunov: “Bu uçağa ihtiyacımız olduğuna hiç kuşku yok; Sahip olduğumuz Su-29 ve MİG-29 uçakları yeterliydi ancak yaşlandılar. 20 yılı aşkın süredir kullanılıyorlar ve artık yerlerini alacak yeni bir şeyler yapmanın zamanı geldi.’ diyor. Komutana göre bu yeni muharip jet, F-22 ile mukayese edilebilecek düzeyde. Daha önce F-22’de de bulunduğunu ifade eden pilot, “Bir F-22’den daha kötü olmayacaktır; F-22’de bulundum ve biliyorum.’ diyerek, aslında bir anlamda uçağın F-22’nin muadili ve rakibi olarak üretildiğini dile getirmiş oldu.
Rusya‘daki liberal çizgisiyle tanınan Nezavisimaya Gazeta gazetesi, test edilen versiyonun sadece bir prototip olduğunu, henüz tam gelişmiş bir motora sahip olmadığını ve hala ne tür silah ve mühimmat taşıyacağı konusunda da belirsizlikler olduğunu söyleyerek, ülke basınındaki genel havaya göre daha temkinli bir tavır takındı.
Arka plan notları:
Daha önce SSNET’te “PAK FA T 50 ilk uçuşuna hazır” başlığıyla hazırladığımız haberde, PAK FA 50’nin sorunlarından ve ilk uçuşunun başarısının uçağın prestijine ne gibi etkilerde bulunabileceğinden bahsetmiştik. (http://www.savunmasanayi.net/t-50-pak-fa-ilk-ucusuna-hazir/t-50-pak-fa-ilk-ucusuna-hazir/)
Interfax Haber Ajansı’nda yer alan bir habere göre, PAK FA T 50’ler artyakıcılarını açmadan ses hızının üzerinde [supercruise] uzun mesafeli uçuşlar yapabiliyor ve süpersonik uçuş ile eş zamanlı olarak çeşitli hedeflere saldırabiliyor. Uçak ayrıca modern harp tekniklerine uygun olarak, uydu ve muharebe alanındaki diğer uçaklarla data-link vasıtasıyla bilgi alışverişinde bulunabiliyor.
T-50‘nin ilk uçuşu aslında çok daha önce planlanmıştı fakat 2007 yılından bu yana, ilk uçuş tarihleri gerekçe gösterilmeden sürekli ertelendi. Projeye 2007 yılında Hindistan Savunma Bakanlığı’na bağlı Hindistan Havacılık şirketi [HAL] de ortak oldu.
İlk uçuş tarihinin sürekli ertelenmesi ile ilgili resmi açıklamaysa nihayet geçtiğimiz 2009 yazında yapıldı ve projedeki problemin, uçağın Saturn AL-41F tipi turbofan motorlarından kaynaklandığı dile getirildi.
Bu muazzam motorların her birinin artyanma (AB: Afterburner) modunda 175 kp gibi muazzam bir tepki gücüne sahip olduğu iddia edilmekte ki bu güç/ağırlık bazında 11/1 oranı anlamına geliyor.
ABD kaynaklı bazı iddialara göre, AL-41F motorunun, F-22‘nin seçildiği ATF projesinde kullanılan General Electric yapımı YF-120 motorundan esinlendiği dile getiriliyor.
Sukhoi‘nin T-50’si, Rus Hava Kuvvetleri’nin beşinci nesil, hava üstünlük seviyesindeki bir av-önleme çözümüne yönelik. PAK FA projesine dahil olan Hindistan’sa, uçağın çift koltuklu av-bombardıman maksatlı bir versiyonunu üretmek istiyor. Zaten bu yüzden de Hint uçağı PAK FA’dan çok farklı olacağından bu amaç doğrultusunda FGFA telaffuzu yapılıyor.
T-50 gerek dizayn ve konstrüksiyonu, gerek yapımında kullanılan kompozit gibi malzemeler, gerek radar ışınlarını absorbe edebilen özel RAM kaplaması, gerekse de konsept gereği dahili mühimmat bölümerinden dolayı, bugüne dek dünya tarihinde üretilmiş en düşük radar yansımalı, yani RCS değerli safkan bir “stealth“ Rus uçağı olacak.
T-50, öncelikli görevi olan av-önleme modunda dört adet orta menzilli radar güdümlü R-77M ve iki adet kızılötesi güdümlü R-73 veya R,74 veya R-30 hava-hava füzelerini, dolayısıyla toplam 6 hava-hava füzesini birden aynı anda dahili mühimmat bölümünde taşıyabilecek. Uçağın standart dahili silahları arasında 2 adet güçlü 30 mm’lik makinali toplar da yer alıyor.
Uçağın uçuş performansı ve av-önleme görevindeki harekat yarı çapı da oldukça etkileyici. Buna göre maksimum hızı Mach 2,2 olan bu uçağın artyanar moduna geçmeden süpersonik [supercruise] hızı 2000 km/s. Böylelikle F-22 Raptor ve Eurofighter/Typhoon‘dan sonra supercruise hızına silahlı olarak erişen ve tutunabilen üçüncü savaş uçağı T-50 olacak gibi gözüküyor.
T-50‘nin harekat yarı çapına gelince, uçak yukarıda adı geçen 6 adet hava-hava füzesiyle 1200 km uzaktaki hedefine müdahale ederek geri dönebiliyor. Uçağın harici yakıt tankları ile azami ulaşım menzilyse 7 400 km.
Rusya cephesinden yapılan sürpriz bir açıklamayla, beşinci nesil Rus savaş uçağı T-50‘nin bu ay içinde ilk uçuşunu yapabileceği iddia edildi.
T-50, Rusya‘nın ilk beşinci nesil muharip jet uçağını teşkil ediyor. ArGe faaliyetleri 12 yıl öncesine kadar uzanan ve resmen 2001 yılının nisan ayında start alan PAK FA projesi, Rus uçak üreticisi devlerinden Sukhoi Ana Yükleniciliğinde geliştirilmekle birlikte, diğer tecrübeli Rus üreticilerden Mikoyan-Gurevich ve Yakovlev firmaları da projeye dahil.
T-50‘nin ilk uçuşu aslında çok daha önce planlanmıştı fakat 2007 yılından bu yana, ilk uçuş tarihleri gerekçe gösterilmeden sürekli ertelendi. Projeye 2007 yılında Hindistan Savunma Bakanlığı’na bağlı Hindistan Havacılık şirketi [HAL] de ortak oldu.
İlk uçuş tarihinin sürekli ertelenmesi ile ilgili resmi açıklamaysa nihayet geçtiğimiz 2009 yazında yapıldı ve projedeki problemin, uçağın Saturn AL-41F tipi turbofan motorlarından kaynaklandığı dile getirildi.
Bu muazzam motorların her birinin artyanar modunda 175 kp gibi muazzam bir tepki gücüne sahip olduğu iddia edilmekte ki bu güç/ağırlık bazında 11/1 oranı anlamına geliyor.
ABD kaynaklı bazı iddialara göre, AL-41F motorunun, F-22‘nin seçildiği ATF projesinde kullanılan General Electric yapımı YF-120 motorundan esinlendiği dile getiriliyor.
Sukhoi‘nin T-50’si, Rus Hava Kuvvetleri’nin beşinci nesil, hava üstünlük seviyesindeki bir av-önleme çözümüne yönelik. PAK FA projesine dahil olan Hindistan’sa, uçağın çift koltuklu av-bombardıman maksatlı bir versiyonunu üretmek istiyor. Zaten bu yüzden de Hint uçağı PAK FA’dan çok farklı olacağından bu amaç doğrultusunda FGFA telaffuzu yapılıyor.
T-50 gerek dizayn ve konstrüksiyonu, gerek yapımında kullanılan kompozit gibi malzemeler, gerek radar ışınlarını absorbe edebilen özel RAM kaplaması, gerekse de konsept gereği dahili mühimmat bölümerinden dolayı, bugüne dek dünya tarihinde üretilmiş en düşük radar yansımalı, yani RCS değerli safkan bir “stealth“ Rus uçağı olacak.
T-50, öncel görevi olan av-önleme modunda dört adet orta menzilli radar güdümlü R-77M ve iki adet kızılötesi güdümlü R-73 veya R,74 veya R-30 hava-hava füzelerini, dolayısıyla toplam 6 hava-hava füzesini birden aynı anda dahili mühimmat bölümünde taşıyabilecek. Uçağın standart dahili silahları arasında 2 adet güçlü 30 mm’lik makinali toplar da yer alıyor.
Uçağın uçuş performansı ve av-önleme görevindeki harekat yarı çapı da oldukça etkileyici. Buna göre maksimum hızı Mach 2,2 olan bu uçağın artyanar moduna geçmeden süpersonik [supercruise] hızı 2000 km/s. Böylelikle F-22 Raptor ve Eurofighter/Typhoon‘dan sonra supercruise hızına silahlı olarak erişen ve tutunabilen üçüncü savaş uçağı T-50 olacak gibi gözüküyor.
T-50‘nin harekat yarı çapına gelince, uçak yukarıda adı geçen 6 adet hava-hava füzesiyle 1200 km uzaktaki hedefine müdahale ederek geri dönebiliyor. Uçağın harici yakıt tankları ile azami ulaşım menzilyse 7 400 km.
Üç haftaya kadar ilk uçuşunu yapması planlanan T-50‘nin uçuşunun bu sefer de iptal edilmesi, Sukhoi ve PAK FA/FGFA programları açısından bir nevi prestij kaybına yol açabilme ihtimalini de artırabilecek.KAYNAK
WWW.SAVUNMASANAYİ.NET
Rusya‘nın 5. nesil savaş uçağı projesi PAK FA‘nın prototipi bu sabah Rusya‘daki Komsomolsk am Amur tesislerinden havalanarak ilk uçuşunu tam başarıyla gerçekleştirdi. Ana yüklenici Sukhoi önderliğinde Mikoyan-Gurevich ve Yakovlev tarafından müşterek geliştirilen uçağın ilk uçuşu 47 dakika sürdü. Test pilotu Sergei Bogdan tarafından kumanda edilen ilk uçuşta uçağın kumanda mekanizmalari ve motorlarının ayarları test edildi.
PAK FA ismiyle adlandırılan, F-22‘nin muadili ve rakibi, Sukhoi Şirketi tarafından üretilen beşinci nesil muharebe uçağı, firmanın Far East bölgesindeki Komsomolsk-on-Amur Merkezinde 47 dakika süren ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Bu uçuş testiyle birlikte ilk kez sergilenmiş olan uçak, Rusya Devlet Televizyonunda yayınlanan fotoğraflarda ilk olarak yüksek irtifada gösterildikten sonra, devamında ise karlı piste inişi esnasında gösterildi.
Pilot Sergei Bogdan’ın Sukhoi’nin resmi internet sitesinde yayınlanan açıklamasında “Uçak uçuş programındaki tüm etaplarında başarılı bir performans sergiledi. Pilot için kolay ve rahattı.” dedi.
ArGe faaliyetleri 12 yıl öncesine kadar uzanan ve resmen 2001 yılının nisan ayında start alan PAK FA projesi, Rus uçak üreticisi devlerinden Sukhoi Ana Yükleniciliğinde Mikoyan-Gurevich ve Yakovlev firmalarının da katkı sağladığı, Rus günlük haber gazetesi Vedemosti’nin de deyimiyle: “Sovyetler Birliği tarihinde gerçekleştirilen en karmaşık teknoloji projelerinden birisi”. Aynı gazetenin “Rusya PAK FA olmadan kendi güvenliğini bağımsız olarak sağlayamazdı” diye nitelendirdiği uçak, beşinci nesil muharebe uçağına sahip tek ülke ABD ile sürdürülen gizli teknolojik savaşın önemli bir adımı. Şimdiye dek Rusya Devlet Televizyonu’nun bile sadece eskizlerini teşhir ettiği uçağın başarılı bir uçuş gerçekleştirmesi de, Rusya’nın bu uçakla ilgili karamsar görüşlere verdiği iyi bir yanıt oldu.
Rusya hala envanterinde bulunan eski Sovyetlerden kalma ürünlerin bakım maliyetleri ve sık arızalanmaları dolayısıyla bilhassa hava kuvvetleri açısından oldukça sıkıntılıydı. Konuyu çözmek için Rus ordusunu yeniden donatmak üzere geniş çaplı bir modernizasyon projesine başlayan Rusya için, PAK FA T 50, bir kilometre taşı niteliğinde.
Yine Interfax haber ajansında yer alan bir haberde ,Eski Rus Hava Kuvvetleri Komutanı Anatolu Korkunov’un sözlerine yer verilmiş. Korkunov: “Bu uçağa ihtiyacımız olduğuna hiç kuşku yok; Sahip olduğumuz Su-29 ve MİG-29 uçakları yeterliydi ancak yaşlandılar. 20 yılı aşkın süredir kullanılıyorlar ve artık yerlerini alacak yeni bir şeyler yapmanın zamanı geldi.’ diyor. Komutana göre bu yeni muharip jet, F-22 ile mukayese edilebilecek düzeyde. Daha önce F-22’de de bulunduğunu ifade eden pilot, “Bir F-22’den daha kötü olmayacaktır; F-22’de bulundum ve biliyorum.’ diyerek, aslında bir anlamda uçağın F-22’nin muadili ve rakibi olarak üretildiğini dile getirmiş oldu.
Rusya‘daki liberal çizgisiyle tanınan Nezavisimaya Gazeta gazetesi, test edilen versiyonun sadece bir prototip olduğunu, henüz tam gelişmiş bir motora sahip olmadığını ve hala ne tür silah ve mühimmat taşıyacağı konusunda da belirsizlikler olduğunu söyleyerek, ülke basınındaki genel havaya göre daha temkinli bir tavır takındı.
Arka plan notları:
Daha önce SSNET’te “PAK FA T 50 ilk uçuşuna hazır” başlığıyla hazırladığımız haberde, PAK FA 50’nin sorunlarından ve ilk uçuşunun başarısının uçağın prestijine ne gibi etkilerde bulunabileceğinden bahsetmiştik. (http://www.savunmasanayi.net/t-50-pak-fa-ilk-ucusuna-hazir/t-50-pak-fa-ilk-ucusuna-hazir/)
Interfax Haber Ajansı’nda yer alan bir habere göre, PAK FA T 50’ler artyakıcılarını açmadan ses hızının üzerinde [supercruise] uzun mesafeli uçuşlar yapabiliyor ve süpersonik uçuş ile eş zamanlı olarak çeşitli hedeflere saldırabiliyor. Uçak ayrıca modern harp tekniklerine uygun olarak, uydu ve muharebe alanındaki diğer uçaklarla data-link vasıtasıyla bilgi alışverişinde bulunabiliyor.
T-50‘nin ilk uçuşu aslında çok daha önce planlanmıştı fakat 2007 yılından bu yana, ilk uçuş tarihleri gerekçe gösterilmeden sürekli ertelendi. Projeye 2007 yılında Hindistan Savunma Bakanlığı’na bağlı Hindistan Havacılık şirketi [HAL] de ortak oldu.
İlk uçuş tarihinin sürekli ertelenmesi ile ilgili resmi açıklamaysa nihayet geçtiğimiz 2009 yazında yapıldı ve projedeki problemin, uçağın Saturn AL-41F tipi turbofan motorlarından kaynaklandığı dile getirildi.
Bu muazzam motorların her birinin artyanma (AB: Afterburner) modunda 175 kp gibi muazzam bir tepki gücüne sahip olduğu iddia edilmekte ki bu güç/ağırlık bazında 11/1 oranı anlamına geliyor.
ABD kaynaklı bazı iddialara göre, AL-41F motorunun, F-22‘nin seçildiği ATF projesinde kullanılan General Electric yapımı YF-120 motorundan esinlendiği dile getiriliyor.
Sukhoi‘nin T-50’si, Rus Hava Kuvvetleri’nin beşinci nesil, hava üstünlük seviyesindeki bir av-önleme çözümüne yönelik. PAK FA projesine dahil olan Hindistan’sa, uçağın çift koltuklu av-bombardıman maksatlı bir versiyonunu üretmek istiyor. Zaten bu yüzden de Hint uçağı PAK FA’dan çok farklı olacağından bu amaç doğrultusunda FGFA telaffuzu yapılıyor.
T-50 gerek dizayn ve konstrüksiyonu, gerek yapımında kullanılan kompozit gibi malzemeler, gerek radar ışınlarını absorbe edebilen özel RAM kaplaması, gerekse de konsept gereği dahili mühimmat bölümerinden dolayı, bugüne dek dünya tarihinde üretilmiş en düşük radar yansımalı, yani RCS değerli safkan bir “stealth“ Rus uçağı olacak.
T-50, öncelikli görevi olan av-önleme modunda dört adet orta menzilli radar güdümlü R-77M ve iki adet kızılötesi güdümlü R-73 veya R,74 veya R-30 hava-hava füzelerini, dolayısıyla toplam 6 hava-hava füzesini birden aynı anda dahili mühimmat bölümünde taşıyabilecek. Uçağın standart dahili silahları arasında 2 adet güçlü 30 mm’lik makinali toplar da yer alıyor.
Uçağın uçuş performansı ve av-önleme görevindeki harekat yarı çapı da oldukça etkileyici. Buna göre maksimum hızı Mach 2,2 olan bu uçağın artyanar moduna geçmeden süpersonik [supercruise] hızı 2000 km/s. Böylelikle F-22 Raptor ve Eurofighter/Typhoon‘dan sonra supercruise hızına silahlı olarak erişen ve tutunabilen üçüncü savaş uçağı T-50 olacak gibi gözüküyor.
T-50‘nin harekat yarı çapına gelince, uçak yukarıda adı geçen 6 adet hava-hava füzesiyle 1200 km uzaktaki hedefine müdahale ederek geri dönebiliyor. Uçağın harici yakıt tankları ile azami ulaşım menzilyse 7 400 km.
Rusya cephesinden yapılan sürpriz bir açıklamayla, beşinci nesil Rus savaş uçağı T-50‘nin bu ay içinde ilk uçuşunu yapabileceği iddia edildi.
T-50, Rusya‘nın ilk beşinci nesil muharip jet uçağını teşkil ediyor. ArGe faaliyetleri 12 yıl öncesine kadar uzanan ve resmen 2001 yılının nisan ayında start alan PAK FA projesi, Rus uçak üreticisi devlerinden Sukhoi Ana Yükleniciliğinde geliştirilmekle birlikte, diğer tecrübeli Rus üreticilerden Mikoyan-Gurevich ve Yakovlev firmaları da projeye dahil.
T-50‘nin ilk uçuşu aslında çok daha önce planlanmıştı fakat 2007 yılından bu yana, ilk uçuş tarihleri gerekçe gösterilmeden sürekli ertelendi. Projeye 2007 yılında Hindistan Savunma Bakanlığı’na bağlı Hindistan Havacılık şirketi [HAL] de ortak oldu.
İlk uçuş tarihinin sürekli ertelenmesi ile ilgili resmi açıklamaysa nihayet geçtiğimiz 2009 yazında yapıldı ve projedeki problemin, uçağın Saturn AL-41F tipi turbofan motorlarından kaynaklandığı dile getirildi.
Bu muazzam motorların her birinin artyanar modunda 175 kp gibi muazzam bir tepki gücüne sahip olduğu iddia edilmekte ki bu güç/ağırlık bazında 11/1 oranı anlamına geliyor.
ABD kaynaklı bazı iddialara göre, AL-41F motorunun, F-22‘nin seçildiği ATF projesinde kullanılan General Electric yapımı YF-120 motorundan esinlendiği dile getiriliyor.
Sukhoi‘nin T-50’si, Rus Hava Kuvvetleri’nin beşinci nesil, hava üstünlük seviyesindeki bir av-önleme çözümüne yönelik. PAK FA projesine dahil olan Hindistan’sa, uçağın çift koltuklu av-bombardıman maksatlı bir versiyonunu üretmek istiyor. Zaten bu yüzden de Hint uçağı PAK FA’dan çok farklı olacağından bu amaç doğrultusunda FGFA telaffuzu yapılıyor.
T-50 gerek dizayn ve konstrüksiyonu, gerek yapımında kullanılan kompozit gibi malzemeler, gerek radar ışınlarını absorbe edebilen özel RAM kaplaması, gerekse de konsept gereği dahili mühimmat bölümerinden dolayı, bugüne dek dünya tarihinde üretilmiş en düşük radar yansımalı, yani RCS değerli safkan bir “stealth“ Rus uçağı olacak.
T-50, öncel görevi olan av-önleme modunda dört adet orta menzilli radar güdümlü R-77M ve iki adet kızılötesi güdümlü R-73 veya R,74 veya R-30 hava-hava füzelerini, dolayısıyla toplam 6 hava-hava füzesini birden aynı anda dahili mühimmat bölümünde taşıyabilecek. Uçağın standart dahili silahları arasında 2 adet güçlü 30 mm’lik makinali toplar da yer alıyor.
Uçağın uçuş performansı ve av-önleme görevindeki harekat yarı çapı da oldukça etkileyici. Buna göre maksimum hızı Mach 2,2 olan bu uçağın artyanar moduna geçmeden süpersonik [supercruise] hızı 2000 km/s. Böylelikle F-22 Raptor ve Eurofighter/Typhoon‘dan sonra supercruise hızına silahlı olarak erişen ve tutunabilen üçüncü savaş uçağı T-50 olacak gibi gözüküyor.
T-50‘nin harekat yarı çapına gelince, uçak yukarıda adı geçen 6 adet hava-hava füzesiyle 1200 km uzaktaki hedefine müdahale ederek geri dönebiliyor. Uçağın harici yakıt tankları ile azami ulaşım menzilyse 7 400 km.
Üç haftaya kadar ilk uçuşunu yapması planlanan T-50‘nin uçuşunun bu sefer de iptal edilmesi, Sukhoi ve PAK FA/FGFA programları açısından bir nevi prestij kaybına yol açabilme ihtimalini de artırabilecek.KAYNAK
WWW.SAVUNMASANAYİ.NET
Yorumlar