Ana içeriğe atla

Pilotsuz savaş uçağı! Düşman hava sahasına girip savaşabilen ilk insansız hava aracı

Yapımı 3 milyon iş saati süren uzun menzilli saldırı uçağı konsepti Taranis basına gösterildi. Ntvmsnbc'nin haberine göre, günümüz savaş jetleri kadar hızlı, radarlara görünmeyen ve kendi zekasına sahip Taranis'in en büyük becerilerinden biri de düşman hava sahasına girip savaşmak.
İngiltere’nin yeni nesil savaş uçakları için prototip olarak geliştirdiği insansız “hayalet” uçak Taranis, kıtalararası mesafelerde keşif ve saldırı görevleri için bir test platformu olacak.
BAE firmasınca geliştirilen ve Kelt savaş tanrısının adını taşıyan uçak, radara yakalanmamasını sağlayan “hayalet” donanımının yanısıra hızla değişen durumlara kendiliğinden tepki vermesini sağlayacak “bağımsız” bir yapay zekaya da sahip.
Üç buçuk yılda geliştirilen ve 143 milyon sterline malolan uçak, dünyanın herhangi bir yerinden uydu aracılığıyla kontrol edilebilecek. Önemli bir özelliği de günümüzde ABD tarafından yaygın olarak kullanılan “Predator” ve “Reaper” gibi pervaneli insansız savaş uçaklarının aksine, itkisini jet motorlarından sağlaması ve normal bir savaş jetinin hızına sahip olması.
Temel olarak uzun mesafelerde hatta başka kıtalarda keşif ve istihbarat için geliştirilen Taranis, aynı zamanda bomba ve füze taşıyabileceği gibi kendisini insanlı ya da insansız düşman uçaklarına karşı koruyacak savunma donanımına da sahip olacak. Uçağın önümüzdeki yıl deneme uçuşlarına başlaması bekleniyor.
Mühimmat taşıyabilen insansız uçaklar Britanya hükümeti tarafından halihazırda kullanımda, ancak bu uçaklar sadece müttefik kontrolü altında olan bölgelerde kullanılabiliyor.
NEDEN İNSANSIZ?
Pilotaj birimini programlama konusu, ilk insansız hava aracı kullanıma girdiğinden beri, uzun süre tartışmalı bir konu olmuştu.
Bir uçağın en savunmasız yeri 'pilotu'. Uçuş sırasında, uçağın ani yön değiştirmelerinde pilotların üzerine yüksek miktarda yerçekimi kuvveti (G Force) biniyor ve bir pilot, özel kıyafeti olsa dahi, en fazla 8-9 G kuvvete dayanabiliyor, daha fazla kuvvete maruz kalan pilotlar ise bilincini kaybediyor.
Ayrıca bir çok uçaksavar, uçağı pilota en yakın noktadan vurarak, şarapnel parçalarının pilotu yaralamasına ya da öldürmesine programlı. Jane’s Defence Weekly dergisinin editörü Peter Felstead'e göre insansız uçaklar, birinci ve ikinci dünya savaşlarında ilk insanlı uçakların geçirdiği evrimini aynısını geçirdiği kanısında. Felstead şöyle devam ediyor:
“İlk uçaklar keşif için kullanılmıştı; daha sonra silahlar eklendi ve en sonunda havada savaşabilecek konuma geldiler. İnsansız uçaklar da keşif, silahla hedeflere saldırma ve hava savaşı yapabilme aşamalarından teker teker geçiyor.
“Britanya ilk adımını attı ancak bu uçak aktif servise girmeyecek. Bu sadece bir demo, ama ne yöne doğru ilerlememiz gerektiğini bize gösterecek.”KAYNAK HABERTÜRK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid