Ana içeriğe atla

Uçak alın ortak olun


Türkiye’ye 3 yıl  önce ‘Bize sipariş verin. Ortak olun. Birlikte savaş uçağı ve
helikopter üretelim” teklifi veren Typhoon’un üreticisi Eurofighter’in CEO’su
Enzo Casolini Medya ve Ekonomi Konferansı kapsamında geldiği Türkiye’ye “2011’de F4 uçaklarınız eskiyecek. Yenileri için bize gelin” mesajı verdi. Türkiye’nin 48’e yakın uçağa ihtiyacı olmasını beklediğini ifade eden Casolini “Bizden 50 uçak alırsanız bu size 4.5 milyar dolara mal olur. Ama Eurofigter’a yüzde 20 ortak olursunuz. Dünyada 100 bin kişi ve 400 şirkete iş
yaratıyoruz. Harcamalarınız size geri döner” dedi. Eurofighter’a üyelik konusunda henüz cevap vermeyen Türkiye, daha önce Almanya’dan Leopard tankları almış ve bu tankları Güney Doğu’da kullanmaması gibi şartlar
öne sürülünce sorun yaşamıştı. Henüz cevap vermeye yanaşmayan
Türkiye’de 4 yıla yaklaşan bu sürecin anormal olmadığını  dile getiren Casolini
şöyle devam etti: “İşbirliği deyince biz gerçek bir ortaklıktan söz ediyoruz. Bu
durum Amerika’nın  Jet Strike Fighter programına üye olan Türkiye için durumu çok daha çekici hale getiriyor. Türkiye’de zaten şu an bir endüstri var.
Programa girerse bundanyarar sağlar. Program hem  teknolojideki kapasitesi,hem iş gücü açısından potansiyeli hem de sosyal açıdan önemli.”
ABD SİZİ DURDURMAZ
Türkiye’nin Eurofighter ile JSF’ye aynı anda üye olabileceğini, Eurofighter
ortaklarından İtalya ve İngiltere’nin JSF’ye de üye olduğunu dile getiren Casolini, “Amerika bu konuda herhangi bir rahatsızlık duymaz ve programa girmenizi durdurmaya çalışmaz” dedi. “Türkiye’nin kendi uçağını üretecek kapasitesi var” diyen Casolini, “Bu yolla diğer ülkelerin siparişlerinin parçaları Türkiye’de de üretilecek ve dış ülkelere satılacak.” diye konuştu.
HERKESE ORTAKLIK ÖNERMİYORUZ
Aselsan gibi firmaları hesaba katınca Türkiye’nin Eurofighter için iyi bir radar
tedarikçisi olabileceğinizi düşündüğünü dile getiren Casolini,  Biz Türkiye’yle hem NATO üyesi olması hem de bu  kabiliyetleri nedeniyle ilgiliyiz.  Hindistan, İsviçre,Katar Romanya’ya da gidiyoruz
KAYNAK HABERTÜRK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid