Ana içeriğe atla

ABD gizli silahların gelişimi için 58 milyar dolarlık “kara bütçe” ayırd

Hiçbir radarın göremediği insansız hava aracı yapıldı. Ölüm zincirinin ilk halkası şüphelilerin bulunması. Pentagon yok etme amaçlı insansız hava uçaklarını zaten kullanıyor. Ancak şimdi keşif yapma konusunda daha gelişmiş uçaklara yatırım yapılıyor. Bunlardan bazılarının düşmanları gözlerine kadar “zoom”layarak tanıyabileceği söyleniyor.
-  Pentagon’un gizlice geliştirdiği RQ-170 uçağı, fotoğraflarının geçen yıl basına sızmasının ardırdan sonra gündeme geldi. Pentagon da uçağın varlığını kabul etti ama detay vermedi. Uçağın fotoğraflarını yakından inceleyen uzmanlar ise üzerinde bomba bulunmayan ancak en zor radar sistemlerini bile fark ettirmeden delebilen aracın Afganistan için değil Çin gibi daha komplike düşmanlara karşı geliştirildiğini düşünüyor. Predator ve Reaper gibi insansız hava uçaklarının aksine bunların, fark edilmeden İran veya Pakistan sınırından içeri girebileceği söyleniyor. Tabii bu durumda Türkiye üzerinde uçmaları da imkansız değil.
-  Pentagon’un bir de adını Mısır’ın ölüm tanrısından alan Anubis Projesi var. Bu proje kapsamında üretilen mini drone’ların kimyasal silah ve düşük ağırlıklı bombalarla belirli hedeflere (sniper’lar gibi) direkt olarak saldırabileceği düşünülüyor.

2- TAKİP ET
Teröristlerin yerini akıllı tozlar söyleyecek
Ölüm zincirinin ikinci halkası tespit edilen düşmanların takip edilmesi. Pentagon’un “gizli etiketleme, takip etme ve tespit etme” projesinin beş yıllık bütçesinin 210 milyon dolardan fazla  olduğu tahmin ediliyor.  Bu proje kapsamında, bazıları çoktan kullanıma girmiş farklı etiketleme teknikleri geliştiriliyor:
-  Görünmez biyolojik boyalar, mikromekanik sensörler, termal parmak izlerini tespit etme ve bunları kızılötesi ışınlarla takip etme yolları geliştiriliyor.
-  Oregon’daki Voxtel şirketi ise şimdiden, yalnızca gece görme gözlükleriyle görülebilen nanokristaller üretti. Bunlar cam temizleyiciden benzine kadar her şeyin içine saklanabiliyor.
-  California Üniversitesi Bekeley’de Profesör Kris Pister, Pentagon’un araştırma fonuyla “akıllı tozlar” üretti. Havalandıkları zaman herhangi bir insana ya da araca tutnabilen elektromekanik tozlar bu kişi ya da otomobillerin sonradan kolaylıkla takip edilmesini sağlıyor. Şimdilik pirinç büyüklüğünde olan “tozların” daha da küçüleceği düşünülüyor.
KULLANIMI ÇOKTAN BAŞLADI
Los Angeles Times gazetesi geçen yıl, insansız hava uçaklarının evlerin içindeki direnişçileri bile takip edebilen bir sistem kullandığını yazdı. Bu, etiketleme sistemlerinin şimdiden kullanıma girdiğine işaret ediyor. İngiliz The Guardian gazetesi ise geçen yıl yayınladığı bir haberde, Pakistan’da köylülerin para karşılığında Taliban’ın sığınaklarına çip yerleştirdiğini, bunları dedekte eden insansız hava uçaklarının da burayı havaya uçurduğunu yazdı. Amerikan NBC kanalı da haberi doğruladı.

3- ÖLDÜR
Hedefi bir saatten kısa sürede vuracak
Ölüm zincirinin son halkası yok etmek. ABD ordusu  daha ziyade Rusya gibi büyük ordularla savaşmaya hazır, Afganistan’daki gibi küçük grupları yok etmeyi ise çok iyi bilmiyor.
Amerikan donanması 1998 yılında Arap Denizi’nden Afganistan’da Usame Bin Ladin’in saklandığını öğrendikleri kampa füze fırlattığında saatte 885 kilometre hızla (bir yolcu uçağıyla aynı hızda) giden füze ancak 1 saatte hedefi vurabildi. Bin Ladin ordaydıysa bile çoktan gitmişti. O günden beri Pentagon daha hızlı füze sistemleri geliştirmeye çalışıyor.  Bir saatten az sürede hedefe ulaşacak bir teknoloji geliştirmeninfüzelerin nükleer silahlar gibi atmosfer dışından gönderilmesi. Ancak Rusya’nın bunu tehdit olarak algılayıp yanıt vermesi ihtimali var.
RUSYA KORKUSU
Pentagon bunun yerine hipersonik bir silah üzerinde çalışıyor.  Bunların, atmosferden çıkmadan ve nükleer silahlardan farklı bir yol izleyerek gittikleri için Rusya’yla problem yaratmayacakları düşünülüyor.  Pentagon’da bu tip füzeler için en az 5 proje devam ediyor. Ancak bu kadar yüksek sayıda projenin, başka bir gizli çalışmayı saklamak için gündeme getirildiği yönünde şüpheler de var. HABERTÜRK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid