Ana içeriğe atla

BLUE ANGELS








Bu ayki konumuz dünyadaki akrotim filoları sadece en iyi pilotların yer bulabildiği bu filolar ülkeleri için büyük önem arz etmekte bu filolar gençlere ordu bilincinin aşılanmasında çok önemli bir rol oynuyor.Birde  uluslar arası ortamda ülkelerini temsil etmesi.Bu hafta amerikan donamasının BLUE ANGELS akrotim filosu karşınızda.

İlk önce kullandıkları F/A-18 HORNET lara yakından bakalım.




F/A-18 Hornet, (TürkçeEşek Arısı), McDonnell Douglas ve Northrop şirketleri tarafından müşterek olarak tasarlanan ve 1982 yılında üretilmeye başlanmış olan bir muharebe uçağıdır. 1997'den beri Boeing tarafından üretilmektedir. Rus muadili SU-33'tür.
C, D, E ve F olmak üzere 4 türevi bulunmaktadır. Uçak iki motorludur. Uçakta C v E modelinde tek, D ve F modelinde iki mürettebat vardır.
F/A-18 Hornet tek ve iki kişilik , iki motorlu, çok görevli bir av/saldırı uçağı olup kara üslerinden veya uçak gemilerinden hareket edebilir. F/A-18 değişik görevleri yerine getirebilir; bunların içinde hava üstünlük, refakat, düşman savunmalarını susturma, keşif, ileri hat hava kontrolu, yakın ve derin hava desteği, gündüz ve gece saldırı söylenebilir. Hornetler F-4 Phantom II av, A-7 Corsair hafif taarruz ve A-6 Intruderların yerini almıştır (bu uçaklar 1990’da emekliye ayrılmıştır).
YF-17’nin konfigurasyonu muhafaza edilmesine rağmen F-18 yepyeni bir uçak olmuştur. Tek kişilik av ve saldırı görev yeteneklerini yerine getirebilmek için dijital bilgisayarlardaki son teknolojik gelişmelerden yararlanılmıştır. Katod tüplü göstergeleri içeren kokpit ekranları, simulatörlerde pilotların tamamen gelişmesini sağlayan uygun kumanda teknikleri ile belirtilen görevleri yerine getirebilecek tek kişilik uygulama gerçekleştirilmiştir.
Tek kişilik F/A-18A ile iki kişilik F/A-18B 1983’de hizmete girmiştir. A ve B modellerinin başarılı 400 uçaklık uygulamasından sonra Donanma gelişmiş modeller olan F/A-18C (tek kişilik) ve F/A-18D (iki kişilik) modelleri 1987’den itibaren teslim almaya başlamıştır. Bu “Hornet”ler AMRAAM orta menzilli havadan havaya gelişmiş füze sistemleri ve havadan karayaMaverick füzelerini taşıyabiliyordu. İki yıl sonra da bu uçakların gece görev yetenekleri geliştirildi.
Çok görevli F/A-18E/F Super Hornetkombat yetenekleri ispatlanmış olan F/A-18C/D’nin geliştirilmiş bir modelidir. Emekliye ayrılmış A-6 ile kıyaslanabilecek tarzda filo komutanına menzil, dayanıklılık ve silah çeşitliliği sunabilmektedir. Yeni modeller öncekilerden 1,28 metra daha uzundur, %25 daha geniş kanat alanına sahiptir ve %33 daha fazla dahili yakıt taşıyabilmektedir. Bu da ona menzilde %41, havada kalmada %50 artma sağlamaktadır. İki adet ilave silah istasyonuna sahiptir. Bu da havadan havaya ve havadan karaya silah yükünde esneklik sağlamaktadır. Ayrıca JDAM ve JSOW gibi akıllı mühimmat da taşıyabilmektedir.
Super Hornet yaklaşık 8.050 kg yükü onbir harici istasyonda taşıyabilmektedir. Her türlü hava şartlarında görev yapabilen “havadan havaya” radara, güdümlü ve klasik silahların hassas sevki için kontrol sistemlerine sahiptir. Uçakta iki kanat ucu istasyonu, yakıt tankları veya havadan karaya füzeler için her kanat altında dört istasyon, Sparrow’lar veya algılayıcılar için gövde altında kenarlarda iki istasyon ve bir de gövde altında ortada yakıt tankı veya havadan karaya silahlar için bir istasyon bulunmaktadır. Gövde içinde, burun kısmında da bir adet 20mm M61A1 Vulcan top vardır.
İki adet general Electric F414 turbofan kullanılarak motor itiş gücü 159,59kN’dan 195,30kN’a çıkartılmıştır. F/A-18C/D’lerde düşük görüntülenme teknolojisi uygulanmakla birlikte F/A-18E/F’lerde hayatta kalabilme olanaklarının optimizasyonu ön plana alınarak dizayn edilmiştir. F-18 hizmete girdiğinden bu yana 15 dünya rekoru kırmıştır.
Hughes firmasının “Gelişmiş Hedefleme İleri Bakan Infrared” (ATFLIR) radarı F/A-18E/F’ye ait olmakla beraber daha önceki modellere de uygulanacaktır. ABD Donanması asgari 548, azami 1000 Super Hornet satın almayı planlamaktadır. Bu miktar JSF ’nin başarı oranına bağlı olarak değişebilir.
Şu an ABD Donanması hariç kullanıcısı yoktur. Kesinleşmiş sipariş ise yalnızca Avustralya'dan gelmşitir. Boeing'in potansiyel alıcılarla görüşmeleri sürmektedir ve 10 Mart tarihinden itibaren Yunanistan da potansiyel alıcılar arasına girmiştir. 



Teknik Özellikler (F/A-18E Super Hornet)


Boyut Doneleri
  • Uzunluk: 18.31 m (60.01 ft)
  • Kanat Genişliği: 13.62 m (44.71 ft)
  • Yükseklik: 4.82 m (15.79 ft)
  • Kanat Alanı: 46.45 m2 (500 ft2)
Ağırlık Doneleri
  • Boş Ağırlık: 13.880 kg (30.600 lb)
  • Azami Ağırlık: 29.935 kg (66.000 lb)
  • Yakıt Kapasitesi :
    • Dahili: 6.530 kg (14.400 lb)
    • Harici: 4.435 kg (9.780 lb)
  • Azami Faydalı Yük: 8.050 kg (17.750 lb)
Güç Kaynağı
  • Motor: 2 x General Electric F414-GE-400
  • Motor Gücü: 2 x 22.000 lbf (97.6 kN) (afterburner ile)
Performans
  • Azami Hız:
    • 12.000 metrede 1.915 km/s (1.190 mph) - 1.8 Mach
    • Deniz Seviyesinde 1.350 km/s (835 mph) - 1.1 Mach
  • Servis Tavanı: 15.240 m (50.000 ft)
  • Menzil:
    • Yüksüz ve azami yakıt ile 3.055 km (1.660 nm)
    • Tipik yükleme ile 2.225 km (1.200 nm)
Personel
  • F/A-18A/C/E: 1 Pilot
  • F/A-18B/D/F: 1 Pilot + 1 Silah/Radar Sistem Subayı








Silah Sistemleri 

USS Harry S. Truman (CVN-75) uçak gemisinden kalkmakta olan bir F-18
Ses hızını aşarken
Top:
Havadan Havaya Muharebe Füzeleri AAM
Havadan Karaya Taaruz Füzeler AGM
Gemi Taarruz Füzeleri
Bombalar
  • GBU-10 Paveway II, GBU-12 Paveway II, GBU-24 Paveway III Lazer güdümlü bombalar
  • Mk-20 Rockeye, CBU-52/58/71/87/89/97 Demet bombaları
  • CBU-103, CBU-105 WCMD
  • MK-81MK-82MK-83MK-84 Genel maksat bombaları
  • GBU-31/35/38 JDAM
Nükleer Bomba





                                                 BLUE ANGELS 







Blue Angels 'misyonu ve Deniz Kuvvetleri ve Deniz Piyadeleri özendirme çabalarını artırmak için Amerika Birleşik Devletleri temsil etmektedir. Blue Angels ABD Deniz Kuvvetleri ve Deniz Piyadeleri için olumlu rol modelleri ve iyi niyet elçileri olarak hizmet vermektedir.
A Blue Angels gösteri uçuş sergileyen tüm havacılar tarafından ele beceri ayrıntılandırmaları koreografisini bulunmaktadır.. Blue Angels 'C-130, sevgiyle Fat Albert olarak bilinen, on dakikalık bir performans sırasında maksimum performans yeteneklerini sergileyerek her gösteriye böyle başlar. Kısa bir süre sonra, size dört jet zarif akrobatik manevralar gerçekleştirir. Elmas Formasyonu,  pilotların hızlı, yüksek performanslı manevralar ile uyum içinde gösteri devam eder. Nihayet, takım uçuşun hassas zirvesi, ünlü, altı-jet Delta oluşumu tek bir birim olarak kilitli manevralar performans göstermektedir.

Ekibi gösterisi sezonunda Forrest Sherman Alan, Donanma Hava İstasyonu Pensacola, Florida, de konuşludur.. Ancak, filo Mart eğitimi için  pilot ve Donanma Hava Tesisi El Centro, California yeni takım üyeleri ile Ocak ayına kadar bu üste çalışmalarına devam ediyor..

Takım F/A-18 Hornet uçaklarını kullanıyor. Bu uçaklarla 23 yıllarını kutluyorlar Blue Angels, 2010 sezonunda ABD'dea 68 hava gösterilerinde uçuş yapmıştır.









ABD Deniz Kuvvetlerinin (US NAVY) resmi gösteri takımı olarak 2. Dünya Savaşından sonra 1946’da kuruldu. 1950 yılına kadar çeşitli pervaneli uçaklarla gösterilerini gerçekleştiren ekip, aynı yıl F9 F-2 Panther jet uçaklarıyla uçmaya başladı. 1969 yılına kadar tim F9 Cougar, F11 Tiger gibi tek motorlu jetlerle gösterilerini yaptı. Daha sonra çift motorlu süpersonic McDonell Douglas F4J Phantom II lere geçiş yapıldı. 1974 tim yeniden organize edilerek A4 Skyhawk’lara geçiş yaptı. 1986’da Blue Angels 40. yılını kutlarken son teknoloji ürünü F/A-18 Hornet’ler ile modernize edildi. Yılda yaklaşık 70 gösteri yapan ekibi 17 milyon kişi izliyor. Kurulduğu yıldan beri 337 milyon insanın Blue Angels’ı izlediği tahmin ediliyor.










2011 Show Schedule
MARCH
12
19 - 20
26 - 27
NAF El Centro, CA
Keesler AFB, MS
NAS Meridian, MS
APRIL
02 - 03
09 - 10
16 - 17
30
Sun-N-Fun, Lakeland, FL
NAS Corpus Christi, TX
Fort Worth JRB, TX
MCAS Beaufort, SC
MAY
01
03 - 04
07 - 08
08
14 - 15
21 - 22
25 & 27
28 - 29
MCAS Beaufort, SC
NAS Pensacola, FL
NAS New Orleans, LA
Flight Academy Fly-over, Pensacola, FL
La Crosse, WI
Andrews AFB, MD (reunion show)
USNA show and graduation fly-over
Millville, NJ
JUNE
04 - 05
11 - 12
18 - 19
25 - 26
Rockford, IL
Evansville, IN
Davenport, IA
North Kingstown, RI







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid