Ana içeriğe atla

CH-47 Chinook

 
                                            

  
                                         
CH-47 Chinook Boeing firması tarafından üretilen,çift motorlu ve diğer helikopter türlerinden farklı olarak ardardına çift rotorlu ağır yük helikopteridir.Arka taraftaki motor hem kalkmayı hem de ilerlemeyi sağlamaktadır.Saatteki maksimum hızı 315 km/s'tir.Ana görevleri askeri birlik, topçu ünitesi, ve mühimmat taşımaktır.16 ülke tarafından en çok da Birleşik Devletler Ordusu (US Army) ve Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF) tarafından kullanılmaktadır.Yakın zamanda Türk Silahlı Kuvvetleri'de bünyesine bu helikopterlerden katmayı planlamaktadır.Bu helikopter aynı anda 60 personel taşıyabilir.Ve bir F-16 savaş uçağını kaldırıp çekebilir. Bir Boeing üretimi olan Chinook çok amaçlı, 2 adet tandem rotora sahip bir helikopterdir. Temel üretim amacı ağır yük kaldırmak olan Chinook'lar asker intikali, arama kurtarma amaçlarıyla da kullanılmaktadır. 2 tandem motor helikoptere geniş bir hacim sağlama yararının yanında yük kaldırma konusunda da helikopterin kabiliyetlerini büyük oranda artırmaktadır. Geleneksel tek rotorlu helikopterler ancak bir adet yükü ana rotorun tam altından uzatılan kablolarla kaldırmaktadır. Bunun nedeni helikopterin ağırlık noktasının tam rotorun olduğu bölge olmasıdır. Bu tip helikopterlerde iki adet yükü ayrı noktalardan taşımak imkânsızdır, zira bu durumda helikopterin dengesi bozulur ve helikopter devrilebilir. Ama Chinook kendine has dizaynı ile iki adet yükü, her biri birer rotorun altında olmak üzere, taşıyabilir. Bu iki motor helikoptere ekstra bir kaldırma ve itme gücü sağlar. CH-47'ler saatte 315 km gibi bir hıza ulaşabilirler ki bu hız bir ağır yük helikopteri için çok iyi bir sürattir. Günümüzde Chinook kullanan 16 ülke bulunmaktadır. En büyük kullanıcıları ABD ve Birleşik Krallık silahlı kuvvetleridir.
TSK Harekat ihtiyacını karşılamak amacı ile 6 adet CH-47 Chinook ağır nakliye helikopterinin Kara Kuvvetleri Komutanlığına alınması planlanmakta (1 adedi Özel Kuvvetler Komutanlığına tahsisli

Kullanıcılar

Askeri Kulllanıcılar

Mavi=Şuan kullanımda Kırmızı=Eskiden kullanımdaydı
Avustralya Bayrağı Avustralya
Kanada Bayrağı Kanada
Mısır Bayrağı Mısır
Yunanistan Bayrağı Yunanistan
İran Bayrağı İran
İtalya Bayrağı İtalya
Japonya Bayrağı Japonya
Libya Bayrağı Libya
Fas Bayrağı Fas
Hollanda Bayrağı Hollanda
Çin Cumhuriyeti Bayrağı Çin Cumhuriyeti (Tayvan)
Singapur Bayrağı Singapur
Güney Kore Bayrağı Güney Kore
İspanya Bayrağı İspanya
Thayland Bayrağı Tayland
Türkiye Bayrağı Türkiye
Birleşik Krallık Bayrağı Birleşik Krallık
Birleşik Arap Emirlikleri Bayrağı Birleşik Arap Emirlikleri
Amerika Birleşik Devletleri Bayrağı Birleşik Devletler
Vietnam Bayrağı Vietnam

Sivil Kullanıcılar

Kanada Bayrağı Kanada
Çin Cumhuriyeti Bayrağı Çin Cumhuriyeti (Tayvan)
Vlag van Çin Halk Cumhuriyeti
Ekvador Bayrağı Ekvador
Norveç Bayrağı Norveç
Birleşik Krallık Bayrağı Birleşik Krallık
Amerika Birleşik Devletleri Bayrağı Birleşik Devletler

Özellikler

Orthographically projected diagram of the Boeing Vertol CH-47 Chinook.

Genel özellikleri

  • Mürettebat: 3 (pilot, yardımcı pilot, uçuş mühendisi)
  • Kapasitesi:33-55 asker ya da Kargo
  • £ 28.000 (12.700 kg) kargo
  • Uzunluğu: ft 10 98 (30.1 m)
  • Rotor çapı: ft 0 60 (18.3 m)
  • Yükseklik: ft 11 18 (5.7 m)
  • Disk Alanı: 5.600 m 2 (2.800 m 2 disk başına rotor) (260 m 2 )
  • Boş ağırlığı : 23.400 lb (10.185 kg)
  • Yüklü ağırlığı: 26.680 £ (12.100 kg)
  • Maksimum kalkış ağırlığı : 50.000 £ (22.680 kg)
  • Motor: 2 × Lycoming T55-GA-712 turboshaft , 3750 hp (2796 kW) her
  • Performans
  • Maksimum hız : 170 knot (196 mil / h 315 km)
  • Seyir hızı : 130 kt (137 mil / h 220 km)
  • Aralığı : 400 nmi (450 mi, 741 km)
  • Feribot aralığı : 1.216 nmi (1400 mi, 2252 km [ 79 ] )
  • Servis tavanı : 18.500 ft (5.640 m)
  • Tırmanma oranı : 1522 ft /) min m / (10.1 s
  • Disk yükleme : 9,5 £ / m 2 (47 kg / m 2 )
  • Güç / kütle : 0.28 hp / lb (460 W / kg)
  • Silâhlanma
  • kadar 3 eksen genellikle omuz pencereler), orta 2 ve rampa 1 yükleme (makineli tüfek de, monte 7.62 mm (0.308 in) M240 / FN MAG makineli *tüfek
  • Aviyonik
  • Rockwell CAAS (MH-47G/CH-47F)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...

TÜRK HAVA KUVVETLERİNİN 100.YIL ARMAĞANI SOLO TÜRK

Türk Hava Kuvvetlerinin sahip olduğu modern ve yüksek performanslı F-16 uçağının kabiliyetlerini, kullanımı için gereken yüksek seviyedeki bilgi ve beceriyi izleyiciye bir gösteri şeklinde sunan gösteri ekibidir. Gösteri uçuşları tek kişilik F-16 C Blok-40 uçağı ile icra edilmektedir. Gösteri uçuşları esnasında her iki kanat ucuna takılan duman gereçleri vasıtası ile beyaz renkli duman salınmaktadır. Uçak üzerine boya haricinde herhangi bir değişiklik yapılmamış olup diğer F-16 lar gibi her türlü göreve planlanabilmektedir. SOLOTÜRK pilotları gösteri uçuşları haricinde harbe hazırlıklarını sürdürmektedirler. TARİHÇE Hv.K.K.lığının 25 Kasım 2009 tarihinde çalışmalarını başlattığı  “Tek F-16 Uçağı ile Gösteri Uçuşu” programı 14 Ocak 2010 tarihinde Hv.Plt.Bnb. Murat KELEŞ, Hv.Plt.Yzb. Fatih BATMAZ ve Hv.Plt.Yzb. S. Yalın AHBAB’ın kurucu ekip olarak seçilmeleri ile hayata geçmiştir. Hv.Plt.Bnb. Murat KELEŞ 18 Mayıs 2010 tarihinde Tek F-16 Gösteri Uçuşu için ilk eğitim sorti...