Ana içeriğe atla

CH-47 Chinook

 
                                            

  
                                         
CH-47 Chinook Boeing firması tarafından üretilen,çift motorlu ve diğer helikopter türlerinden farklı olarak ardardına çift rotorlu ağır yük helikopteridir.Arka taraftaki motor hem kalkmayı hem de ilerlemeyi sağlamaktadır.Saatteki maksimum hızı 315 km/s'tir.Ana görevleri askeri birlik, topçu ünitesi, ve mühimmat taşımaktır.16 ülke tarafından en çok da Birleşik Devletler Ordusu (US Army) ve Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF) tarafından kullanılmaktadır.Yakın zamanda Türk Silahlı Kuvvetleri'de bünyesine bu helikopterlerden katmayı planlamaktadır.Bu helikopter aynı anda 60 personel taşıyabilir.Ve bir F-16 savaş uçağını kaldırıp çekebilir. Bir Boeing üretimi olan Chinook çok amaçlı, 2 adet tandem rotora sahip bir helikopterdir. Temel üretim amacı ağır yük kaldırmak olan Chinook'lar asker intikali, arama kurtarma amaçlarıyla da kullanılmaktadır. 2 tandem motor helikoptere geniş bir hacim sağlama yararının yanında yük kaldırma konusunda da helikopterin kabiliyetlerini büyük oranda artırmaktadır. Geleneksel tek rotorlu helikopterler ancak bir adet yükü ana rotorun tam altından uzatılan kablolarla kaldırmaktadır. Bunun nedeni helikopterin ağırlık noktasının tam rotorun olduğu bölge olmasıdır. Bu tip helikopterlerde iki adet yükü ayrı noktalardan taşımak imkânsızdır, zira bu durumda helikopterin dengesi bozulur ve helikopter devrilebilir. Ama Chinook kendine has dizaynı ile iki adet yükü, her biri birer rotorun altında olmak üzere, taşıyabilir. Bu iki motor helikoptere ekstra bir kaldırma ve itme gücü sağlar. CH-47'ler saatte 315 km gibi bir hıza ulaşabilirler ki bu hız bir ağır yük helikopteri için çok iyi bir sürattir. Günümüzde Chinook kullanan 16 ülke bulunmaktadır. En büyük kullanıcıları ABD ve Birleşik Krallık silahlı kuvvetleridir.
TSK Harekat ihtiyacını karşılamak amacı ile 6 adet CH-47 Chinook ağır nakliye helikopterinin Kara Kuvvetleri Komutanlığına alınması planlanmakta (1 adedi Özel Kuvvetler Komutanlığına tahsisli

Kullanıcılar

Askeri Kulllanıcılar

Mavi=Şuan kullanımda Kırmızı=Eskiden kullanımdaydı
Avustralya Bayrağı Avustralya
Kanada Bayrağı Kanada
Mısır Bayrağı Mısır
Yunanistan Bayrağı Yunanistan
İran Bayrağı İran
İtalya Bayrağı İtalya
Japonya Bayrağı Japonya
Libya Bayrağı Libya
Fas Bayrağı Fas
Hollanda Bayrağı Hollanda
Çin Cumhuriyeti Bayrağı Çin Cumhuriyeti (Tayvan)
Singapur Bayrağı Singapur
Güney Kore Bayrağı Güney Kore
İspanya Bayrağı İspanya
Thayland Bayrağı Tayland
Türkiye Bayrağı Türkiye
Birleşik Krallık Bayrağı Birleşik Krallık
Birleşik Arap Emirlikleri Bayrağı Birleşik Arap Emirlikleri
Amerika Birleşik Devletleri Bayrağı Birleşik Devletler
Vietnam Bayrağı Vietnam

Sivil Kullanıcılar

Kanada Bayrağı Kanada
Çin Cumhuriyeti Bayrağı Çin Cumhuriyeti (Tayvan)
Vlag van Çin Halk Cumhuriyeti
Ekvador Bayrağı Ekvador
Norveç Bayrağı Norveç
Birleşik Krallık Bayrağı Birleşik Krallık
Amerika Birleşik Devletleri Bayrağı Birleşik Devletler

Özellikler

Orthographically projected diagram of the Boeing Vertol CH-47 Chinook.

Genel özellikleri

  • Mürettebat: 3 (pilot, yardımcı pilot, uçuş mühendisi)
  • Kapasitesi:33-55 asker ya da Kargo
  • £ 28.000 (12.700 kg) kargo
  • Uzunluğu: ft 10 98 (30.1 m)
  • Rotor çapı: ft 0 60 (18.3 m)
  • Yükseklik: ft 11 18 (5.7 m)
  • Disk Alanı: 5.600 m 2 (2.800 m 2 disk başına rotor) (260 m 2 )
  • Boş ağırlığı : 23.400 lb (10.185 kg)
  • Yüklü ağırlığı: 26.680 £ (12.100 kg)
  • Maksimum kalkış ağırlığı : 50.000 £ (22.680 kg)
  • Motor: 2 × Lycoming T55-GA-712 turboshaft , 3750 hp (2796 kW) her
  • Performans
  • Maksimum hız : 170 knot (196 mil / h 315 km)
  • Seyir hızı : 130 kt (137 mil / h 220 km)
  • Aralığı : 400 nmi (450 mi, 741 km)
  • Feribot aralığı : 1.216 nmi (1400 mi, 2252 km [ 79 ] )
  • Servis tavanı : 18.500 ft (5.640 m)
  • Tırmanma oranı : 1522 ft /) min m / (10.1 s
  • Disk yükleme : 9,5 £ / m 2 (47 kg / m 2 )
  • Güç / kütle : 0.28 hp / lb (460 W / kg)
  • Silâhlanma
  • kadar 3 eksen genellikle omuz pencereler), orta 2 ve rampa 1 yükleme (makineli tüfek de, monte 7.62 mm (0.308 in) M240 / FN MAG makineli *tüfek
  • Aviyonik
  • Rockwell CAAS (MH-47G/CH-47F)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid