Ana içeriğe atla

Mil Mi-24

Mil Mi-24, 1976 yılından beri Mil Moskova Helikopter Fabrikası tarafından üretilen ve elli ülke tarafından kullanılmakta olan saldırı ve düşük kapasiteli askeri taşıma helikopteridir. NATO'daki kod adı Hind'dır. Sovyet pilotları ona uçan tank (letayuşiy tank) adını takmışlardır.Daha yaygın lakapların arasında Krokodil (timsah) ve Cam vardır. Rusya 2007 yılında 250 adet Mi-24 helikopterini 2015 yılı itibariyle daha modern 300 adet Ka-50,Mi-28 ile değiştirileceğini duyurdu. Tasarım özellikleri Mi-24 dünyadaki ilk saldırı helikopterindendir. Gövdesi çok sağlam bir zırhla kaplanmıştır. 12.7mm'lik uçaksavar mermisine dayanabilir. Kokpiti,pilotları NBC(Nükleer, biyolojik, kimyasal) gaz sızıntılarına karşı koruyabilir. 12.7mm'lik bir topa sahiptir, güdümlü anti tank füzesi ve 57 mm'lik roket atabilir. Gövde içinde tam donanımlı 8 asker, yük ya da mühimmat taşıyabilir ki bu onun en önemli özelliklerinden biridir. Mi-24'ler tasarımlarının büyük ve ağır olmasından dolayı yüksek manevra yeteneklerine sahip değillerdir. Keskin dönüşlerde helikopterin dengesi tehlikeli bir şeklide bozulmaktadır, yıllar süren çalışmalara rağmen bu sorun hâlâ giderilememiştir. Özel operasyonlar için biçilmiş kaftandır. Kullanıcılar Afganistan -115 Mi 24 ve 35 Mi 35 Angola Azerbaycan -60 Beyaz Rusya Brezilya -12 Mi-35M Bulgaristan Burkina Faso Bangladeş Cezayir Cibuti -2 Mi-35 Çek Cumhuriyeti Endonezya -8 Mi-35 Eritre Ermenistan -12 Etiyopya Fildişi Sahili Gine Gürcistan Hindistan İran Kazakistan Kırgızistan Kıbrıs Cumhuriyeti -11 Mi-35P Kuzey Kore Küba Libya Macaristan Makedonya Mali Meksika -Mi-24VN Moğolistan -36 Mozambik Myanmar -10 Mi-35 Namibya Nepal -6 Nijer Nijerya Nikaragua Özbekistan Peru Polonya Ruanda Rusya -360 Senegal Slovakya Sri Lanka -15 Mi-24D/V/P Sudan -30 Mi-35 siparişi yapıldı Suriye Suudi Arabistan Tacikistan Uganda Ukrayna Venezuela Vietnam Yemen Zimbabve Teknik Veriler [değiştir] Mi-24'ün görünümleri Ağırlık yüksüz → 8.500 kg (18,740 lb), yüklü → ? kg Uzunluk 17,5 m (57 ft 4 inç) Genişlik rotorla → 17,3 m (56 ft 7 inç), rotorsuz → ? Kanat aralığı 6,5 m (21 ft 3 in) Yükseklik 6,5 m (21 ft 3 in) Mürettebat 2; pilot, silahçı (aynı zaman yardımcı pilot) Motor 2× Isotov TV-3 türbini, her biri 2.200 BG (1.600 KW) Hız 345 km/s, 208 mil/s En Yüksek Kalkış Ağırlığı 12.000 kg (26.455 lb) Menzil 450 km, 280 mil Hizmet Tavanı 4.500 m , 14.750 ft Taşıma Kapasitesi 8 asker veya 4 sedye Birincil Silah 12.7 mm'lik YaKB-12.7 Yakushev-Borzov çok namlulu makinalı tüfek Güdümlü Füzeler 4× Anti-tank güdümlü füzeleri (AT-2 Swatter,AT-6 Spiral,AT-9 Spiral-2) Roketler 4× 57 mm'lik S-5 roket podları veya 4× 80 mm S-8 roket podları Bombalar 1.500 kg'lık bombalar Elektronik Donanımlar ? Güç/Ağırlık Oranı ?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid