PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin
test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı.
GENEL ÖZELLİKLERİ
Mürettebat 1
Uzunluk 14.0 m (45.9 ft)
Kanat açıklığı 9.45 m
Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in)
Yüksüz ağırlığı 6.411 kg
Yüklü ağırlığı 9.100 kg
Azami kalkış 12.700 kg
G limiti +8.5 g
PERFORMANS
Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h)
Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi)
Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ)
Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)
Tupolev Tu-95 ( NATO rapor adı Bear ), soğuk savaş döneminde SSCB 'de Tupolev tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna Tu-142 adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat: 6-7 [ 21 ] Uzunluğu: 46,2 m [ 22 ] (ft 6 151 [ 22 ] ) Kanat açıklığı : 50,10 m [ 22 ] (ft 5 164 [ 22 ] ) Yükseklik: 12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı: 310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık : 90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı : 171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış
Yorumlar