Atmışlarda saab tarafından geliştirilen ancak sivil pazardan onay alamayan süratli iş adamı jeti İsveç Hava Kuvvetleri'nin ilgi göstermesi üzerine bir eğitim ve hafif bombardıman uçağı konsepti ortaya çıktı. İsveç bu uçağa SK 60 adını verdi. 1969-1970'de Avusturya bu uçaklardan SAAB J105 OE tanımlaması ile 40 adet satın aldı. SK 60 ile SAAB J105OE arasındaki ana fark SK 60 ta bulunan çift Willams-Rolls F144-1C motoruna karşılık daha güçlü olan General Elektrik J85-GE-17B motoru olmuştur.
ANA VAZİFELERİ
PC-7 pilotlarının eğetim tekrarı, harbe hazırlık ve gözetleme ve hava savunmasında taktik basamaklar
Eurofighter ile eş güdümlü olarak hava gözetleme ve hava savunma görevleri
Yerden hava savunmasına karşı saldırgan rol oynama
Yurtiçi ve yurtdışı vip görev uçuşları
Avusturya Hava Kuvvetleri için hava gösterileri sergileme
GENEL ÖZELLİKLER
Azami hız : km/s (510 mph)
Tavan uçuş yüksekliği: 14000 m ( 43000 ft)
Menzil: 2000 km
Uzunluk: 10,50 m
Yükseklik: 2,80 m
Tupolev Tu-95 ( NATO rapor adı Bear ), soğuk savaş döneminde SSCB 'de Tupolev tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna Tu-142 adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat: 6-7 [ 21 ] Uzunluğu: 46,2 m [ 22 ] (ft 6 151 [ 22 ] ) Kanat açıklığı : 50,10 m [ 22 ] (ft 5 164 [ 22 ] ) Yükseklik: 12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı: 310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık : 90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı : 171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış
Yorumlar