Ana içeriğe atla

AVUSTURYA SAAB J 105 OE

Atmışlarda saab tarafından geliştirilen ancak sivil pazardan onay alamayan süratli iş adamı jeti İsveç Hava Kuvvetleri'nin ilgi göstermesi üzerine bir eğitim ve hafif bombardıman uçağı konsepti ortaya çıktı. İsveç bu uçağa SK 60 adını verdi. 1969-1970'de Avusturya bu uçaklardan SAAB J105 OE tanımlaması ile 40 adet satın aldı. SK 60 ile SAAB J105OE arasındaki ana fark SK 60 ta bulunan çift Willams-Rolls F144-1C motoruna karşılık daha güçlü olan General Elektrik J85-GE-17B motoru olmuştur. ANA VAZİFELERİ PC-7 pilotlarının eğetim tekrarı, harbe hazırlık ve gözetleme ve hava savunmasında taktik basamaklar Eurofighter ile eş güdümlü olarak hava gözetleme ve hava savunma görevleri Yerden hava savunmasına karşı saldırgan rol oynama Yurtiçi ve yurtdışı vip görev uçuşları Avusturya Hava Kuvvetleri için hava gösterileri sergileme GENEL ÖZELLİKLER Azami hız : km/s (510 mph) Tavan uçuş yüksekliği: 14000 m ( 43000 ft) Menzil: 2000 km Uzunluk: 10,50 m Yükseklik: 2,80 m

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...

TÜRK HAVA KUVVETLERİNİN 100.YIL ARMAĞANI SOLO TÜRK

Türk Hava Kuvvetlerinin sahip olduğu modern ve yüksek performanslı F-16 uçağının kabiliyetlerini, kullanımı için gereken yüksek seviyedeki bilgi ve beceriyi izleyiciye bir gösteri şeklinde sunan gösteri ekibidir. Gösteri uçuşları tek kişilik F-16 C Blok-40 uçağı ile icra edilmektedir. Gösteri uçuşları esnasında her iki kanat ucuna takılan duman gereçleri vasıtası ile beyaz renkli duman salınmaktadır. Uçak üzerine boya haricinde herhangi bir değişiklik yapılmamış olup diğer F-16 lar gibi her türlü göreve planlanabilmektedir. SOLOTÜRK pilotları gösteri uçuşları haricinde harbe hazırlıklarını sürdürmektedirler. TARİHÇE Hv.K.K.lığının 25 Kasım 2009 tarihinde çalışmalarını başlattığı  “Tek F-16 Uçağı ile Gösteri Uçuşu” programı 14 Ocak 2010 tarihinde Hv.Plt.Bnb. Murat KELEŞ, Hv.Plt.Yzb. Fatih BATMAZ ve Hv.Plt.Yzb. S. Yalın AHBAB’ın kurucu ekip olarak seçilmeleri ile hayata geçmiştir. Hv.Plt.Bnb. Murat KELEŞ 18 Mayıs 2010 tarihinde Tek F-16 Gösteri Uçuşu için ilk eğitim sorti...