Ana içeriğe atla

YAZILIM DEYİP GEÇMEYİN

www.acikistihbarat.com 26.10.2011 Şükrü Elekdağ’ı bilmeyen tanımayan yoktur. Türkiye’nin ABD büyükelçiliğini uzun süre yaptı. Meclis’te milletvekili olarak da bulundu. Barıştan yanadır. Türkiye herkesle iyi olsun. Barış içinde insanlık yücelsin. Karadeniz Ekonomik İşbirliği’nin isim ve düşünce babası da Şükrü Elekdağ’dır. Türkiye’nin tüm komşularıyla “kavgasız-sorunsuz- çatışmasız” yaşamasını amaçlayan bu yaklaşımı politikacılar “biz bulduk” diye alıp kendilerine mal ettiler, gülüp geçti. Şükrü Elekdağ, Türkiye’nin haklarının ABD dahil hiçbir ülke tarafından istismar edilmemesi için son derece dikkatlidir. Muhtemel tehlikeleri dile getirip “uyaran” tavrını hiç bırakmadı. ABD’nin Irak işgali sırasındaki uyarıları harfiyen doğru çıktı. 7 Ekim Cuma günüydü. Almanya – Türkiye maçı vardı. Herkes maça düğümlenmişti. O saatlerde Şükrü Elekdağ, bir TV kanalında şunları anlatıyordu: Türkiye’nin savaş donanması çok güçlüdür, Akdeniz’in en iyisidir diyenler var. Övünmeyi çok seviyoruz. Övünelim rahatlatır. Amma gerçeği de bilelim. İsrail ile Türkiye arasında denizde meydana gelecek bir gerilim ola ki, kısa süreli ya da uzun süreli bir savaşa dönüşürse bu “deniz savaşı” olmayacaktır. Hava savaşı olacaktır. Savaş uçakları havalanacak. Savaş gemilerini vuracak. Bu nedenle, övünmenin biraz ötesine geçerek, “İsrail ile Türkiye’nin savaş uçakları envanterini” kıyaslamak gerekir. Türk Hava Kuvveleri’nin elinde 220 F-16 savaş uçağı vardı. Bunun 18 tanesi düştü. 203 savaş uçağı kaldı. Algılama ve radar sistemi etkinliği açısından F-16’lar “20’lik Blok-30’luk Blok- 40’lık Blok” diye isimlendiriliyorlar. En yüksek algılama ve en iyi radar sistemi olan F-16’lar en yeni üretim olan “50’ci Blok” savaş uçaklarıdır. Biz ABD’den bunu istedik. 30 tane 50’lik F-16 verin ve “yazılım kodlarını” da bizim savaş uçağı subaylarımızın özgürce konumlandıracağı şekilde sunun dedik. Kongreden geçmesi gerekiyor. ABD yeni uçakları ve yazılım kodlarını vermedi. Savaş uçaklarının düşmanla çatışmaya girdiklerinde yazılım kodları; “Dost(Friend) ve düşman(Foe)” diye düzenleniyor. ABD bize diyor ki, Türkiye benim müttefikim. Ben kimi “düşman” görüyorsam, Türk savaş uçakları da onu “düşman” olarak görsün. Ben kimi “dost” görüyorsam Türk savaş uçağı da “dost” görsün. İsrail ABD’nin dostu. Bizdeki F-16’ların yazılımları “İsrail’i dost” görmek üzerine kodlanmış. Bizim ordu bunu değiştiremiyor. İsrail, savaş uçaklarının yazılımını kendi yapıyor ve kimi düşman görmek istiyorsa onu özgürce kodluyor. Muhtemel bir Türk İsrail hava savaşında Türk savaş pilotları daha İsrail uçağını görmeden, İsrailli pilot Türk savaş uçağını düşürmüş olacak. Bu teknolojik avantaja sahip olduğu için İsrail 1982’de Suriye ile giriştiği savaşta yarım gün içinde 92 Suriye uçağının işini bitirdi. Şükrü Elekdağ bunları anlattı. 5 gün geçti. Çıt cevap yok. Üç maymunu oynadılar. Duymadılar. Görmediler. Konuşmadılar. BENIM NOTUM: KURUCUMUZUN LAFINI UNUTMAYALIM: YURTTA SULH CİHANDA SULH

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid