Ana içeriğe atla

KONYA 3.ANA JET ÜSSÜNDE KAZA

Konya 3'üncü Ana Jet Üssü'nden havalanan askeri uçak merkeze bağlı Karakaya Köyü yakınlarında henüz bilinmeyen nedenle düştü. Kazada şehit olan subayların Pilot Binbaşı Serdar Kandemir ve Pilot Üsteğmen Engin Kayadibi olduğu açıklandı. 1'inci Hava Kuvvet Komutanlığı'na bağlı Konya'daki 3'üncü Ana Jet Üssü'nden eğitim uçuşu için havalanan F-4E tipi uçağı, saat 10.38'de kent merkezine 21 kilometre uzaklıktaki Karakaya Köyü semalarına geldiğinde henüz bilinmeyen nedenle irtifa kaybetmeye başladı. Konya Büyükşehir Belediyesi'nin atık su kanalının geçtiği kesimde tarlaya çakılarak alev topuna dönen uçağın parçaları geniş alana dağıldı. Kaynak : http://www.internethaber.com/konyada-askeri-ucak-dustu-sehit-var-381744h.htm#ixzz1ceYTtTAa PİLOTLAR KURTULAMADI Kazanın hemen ardından 3'üncü Ana Jet Üs Komutanlığı'ndan havalanan arama- kurtarma helikopteri kısa sürede enkazın bulunduğu yere ulaştı. Yapılan ilk incelemede uçaktaki Binbaşı Kandemir ve Üsteğmen Kayadibi'nin paraşütle atlamaya fırsat bulamadan şehit olduğu belirlendi. Jandarma uçağın enkazını güvenlik çemberine alırken, teknik araştırma yapmak üzere kazı kırım ekibi bölgeye sevk edildi. Şehit pilotların cenazeleri de enkazdan alınarak helikopterle üsse götürüldü. Kaynak : http://www.internethaber.com/konyada-askeri-ucak-dustu-sehit-var-381744h.htm#ixzz1ceYWThsl GENELKURMAY İNTERNET SİTESİNDEN DUYURDU Genelkurmay Başkanlığı'nın internet sitesinde yayımlanan bilgi notunda şunlar kaydedildi: ''Hava Kuvvetleri Komutanlığına ait bir F-4 uçağı 3 Kasım 2011 Perşembe günü saat 10.38'de eğitim uçuşu esnasında, Konya'nın 21 kilometre kuzeydoğusunda henüz bilinmeyen bir nedenle düşmüştür. Kazada, uçakta bulunan iki pilot subayımız şehit olmuştur. Olayın meydana geliş nedeni, kaza kırım heyeti incelemesi sonucunda açıklığa kavuşacaktır. Şehitlerimize Allah'tan rahmet, değerli aileleri, silah arkadaşları ve Yüce Milletimize başsağlığı dileriz." Kaynak : http://www.internethaber.com/konyada-askeri-ucak-dustu-sehit-var-381744h.htm#ixzz1ceYbPgmF

Yorumlar

Adsız dedi ki…
KARTALLARIMIZA TANIRDAN RAHMET KEDERLİ AİLELERİNE SABIR METANET DİLİYORUM. NUR İÇİNDE OLSUNLAR. ONLARLA ÖLÜYORUZ MİLLETÇE GÖKYÜZÜ ONLARIN TOPRAKLARI OLDU.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid