Ana içeriğe atla

SU-30 MKI

Sukhoi Su-30 (Kiril alfabesinde Су-30) (NATO rapor ismi 'Flanker-C') Rusya'nın Sukhoi havacılık meclisi tarafından geliştirilen çift motorlu askeri hava aracıdır, ve 1996'da operasyonel hizmete girmistir. Her iki hava üstünlüğünü yapabilen bir mülti-rol avcı uçagıdır, yer ve hava hedeflerine saldırır. Su-30Hava aracı, Su-27UB'in yenileştirilen bir uyarlamasıdır, ve birkaç değişken var. Su 30K ve Su 30MK dizisinin, ticari başarısı vardı. Değişkenler, organizasyonlar yarışarak imal edilir: KNAAPO ve IRKUT meclisi, kendisinin Sukhoi grubunun şemsiyesi altında kalan her ikisi. KNAAPO, kendisi için, tasarlanan ve Çin ve daha geç Endonezya'ya satan Su 30MKK ve Su 30MK2'i imal eder. Irkut, uzun menzilli yapar, multirole Su 30MK dizisi. Dizi, Su 30MKI'in, geliştirdiğini kapsar, sırasıyla Malezya, Cezayir ve Venezuela için Hintli hava kuvveti ve onun türevleri, MKM, MKA ve MKV olduğu için. Su-27'nin iki kişilik ileri eğitim versiyonu olan Su-27UB varyantı esas alınarak geliştirilmiştir. NATO kod adı "Flanker"dır. Taktik bombardıman görevleri de yapabilen çok görevli bir avcı uçağıdır. uçak derin yasak görevler için tasarlanmıştır. Uçak, önceleri Su-27PU bilahare de Su-30MK olarak adlandırılmıştır. Harici yük istasyon sayısı, menzili, silah kapasitesi arttırılmış, MFD içeren yeni aviyonikler ve geliştirilmiş ECM ile donatılmıştır. İsrail ve Fransa ile ortak çalışma ile aviyonik, elektrik, ve yeni teknolojiler gelitirilip, yeni Su-30'a dahil edilmiştir.Su-27UB'den yapısal farkı sadece çift tekerli burun iniş takımı ve daha geniş olan kuyruk kanatlarıdır. Mürettebat 1 pilot ve 1 silah sistem subayından oluşur, tek kişilik varyantı yoktur. Arkadaki silah subayının koltuğu daha yüksektedir, görüş açısı daha yüksektir. 1989'da ilk uçuşunu gerçekleştirmiş ve 1992'de ilk Su-30 servise girmiştir. Bir nevi Amerikan yapımı F-15E'nin Rusya'daki karşılığıdır. Batı'nın Wild Weasel uçaklarının yaptıkları görevi icra edebilir. Hava muharebesinde F-15 uçaklarına üstünlük kurduğu Amerikalı uzmanlar tarafından açıklanmıştır. Uzun menzilli füzeleri ile F-15'e fırsat vermeden saldırabilir ve hızla bölgeden uzaklaşabilir. Su-30, 60 mil menzilli ve 30 milden 10 hedefe kilitlenip 2 hedefe saldırabilen Noo1 Slot Back radarına sahiptir. Bu radarla hava kontrolü yaparak Su-27'lerle ortak çalışır, onlara hedef koordinatlarını aktarır ve Su-27'ler de av-önleme görevini icra eder. Lider uçak konumundadır. Donanmada görev yapan Su-30K varyantı da vardır. Havada yakıt ikmali yapabilir. 10 saat havada kalabilecek şekilde geliştirilmiştir. MKI varyantı uzun menzilli darbe ve stratejik hedeflere saldırı için geliştirilmiş ihraç versiyonudur. Kh-31 anti-radar füzeleri ile donatılmıştır. Rusya, Çin ve Hindistan Hava Kuvvetleri'nde görev yapmaktadır. Hindistan'da lisans altında üretilmiştir. Endonezya'nın ABD tarafından verilmeyen F-16 uçakları yerine 12 adet SU-30K almıştır. Malezya'nın da uçağa ilgisi vardır. Teknik özellikler (Sukhoi Su-30) Mürettebat=2 Uzunluk=21.935 m Kanat açıklığı=14.7 m Yükseklik=6.36 m m Yüzey alanı=62 m² Boş ağırlık=17,700 kg Yüklenmiş ağırlık=24,900 kg Azami kalkış ağırlığı=34,500 kg Motor(jet)=2×Lyulka AL-31F Jet tipi=turbofan Jet sayısı=2 İtme gücü=74.5 kN Azami hız=2,120 km/h Mach 2 Menzil=3,000 km Tavan İrtifası=17,300 m (60,700 ft) Tırmanma hızı=230 m/s Kanat Yüklemesi=401 kg/m² İtme/ağırlık=1.0 Silahlar= 1x 30 mm GSh-30-1 topu 150 devir 8,000 kg (17,600 lb) 12 harici yuva 6 orta menzilli AA füzesi R-27, 4 kısa menzilli ısı güdümlü AA missiles R-73 Su-27IB X-31 anti-radyasyon füzesi , havadan karaya X-29L/T füzesi (kasktan izlenebilir lazer/TV güdümlü), KAB-150 ve UAB-500 lazerli bombaları, TV, veya IR güdümü için kullanılabilir İç bağlantılar Benzer uçaklar F-14 Tomcat F-15 Eagle Panavia Tornado

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid