Ana içeriğe atla

TÜRK HAVA KUVVETLERİ 737(AEW&C) HAVADAN İHBAR VE KONTROL (BARIŞ KARTALI)


Tanım ve Amaç:
737 Havadan Erken İhbar ve Kontrol (AEW&C),  güçlü hava gözetimi,  muhabere ve harp yönetimi sağlayan son teknoloji ürünü bir sistemdir. 

Müşteriler:
Avustralya Savunma Kuvvetleri 737 AEW&C sistemini Temmuz 1999’da seçmiştir.  Dört adet 737-700 uçağı ve altı adet AEW&C sistemi ile üç ayrı ilave sistemin opsiyonları için 2000 yılı Aralık ayında Wedgetail Projesi sözleşmesi imzalanmıştır. Avustralya 2004 yılında,  iki adet ilave 737-700 uçağının daha alımı ile ilgili olasılıkları değerlendirmiştir. Uçaklardan iki tanesi Boeing’in Seattle, Washington tesislerinde modifiye edilerek AEW&C konfigürasyonu ile donatılmıştır. Diğer dört uçak Amberly’deki Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAAF) üssündeki firma tesisinde Boeing Defense Australia tarafından modifiye edilmiştir.

Boeing, iki uçağı 2009 yılının Kasım ayında teslim etmiş, RAAF tarafından verilen uçak, Operasyonel Uçuş Eğitimi, Operasyonel Görev Simulatörü ve Görev Destek Sistemini de kapsayan, AEW&C sistemine adaptasyon eğitimlerine destek vermiştir.  

Uçaklar Avusturalya tarafından ilk olarak 2010 yılının Mayıs ayında RAAF filosuna kabul edilmiştir. Bu önemli aşama, AEW&C sisteminin, operasyonel eğitim ve kullanım için hazır olduğunu göstermiştir. Bu durum aynı zamanda, liderliğini Boeing’in yaptığı ekibin uzun yıllar gerçekleştirdiği tasarım, geliştirme, modifikasyon ve test çalışmalarının neticesini de da gözler önüne sermiştir.   

O tarihten bu yana, dört yeni Wedgetail uçağı daha Avustralya Hava Kuvvetleri (RAAF) tarafından teslim alınmış ve işletilmeye başlanmıştır. 2012’nin Kasım ayında, RAAF, filonun İlk Harekât Kabiliyeti (IOC - Initial Operating Capability) aşamasına geldiğini açıklamasıyla program önemli bir dönüm noktasına ulaşmıştır. IOC aşaması, Wedgetail uçağının hazır ve dünyanın herhangi bir noktasında görev amaçlı konuşlandırılabilir olması ve sadece uçağın değil, lojistik ve bakım, mürettebat eğitimi ile yer ve teknik destek ekiplerinin de bu kapsama girdiği anlamına gelmektedir. 2012 Aralık ayında Avustralya, Wedgetail hava gözetimi görevi segmentinin nihai tasarımını kabul ederek, AEW&C uçaklarının ve onlarla ilgili görev sistemlerini de bünyesine katma sürecini tamamlamış oldu.


Kasım 2000’de Türkiye Cumhuriyeti,  yeni bir AEW&C sistemi geliştirilmesine ilişkin sözleşme müzakerelerini başlatması için Boeing liderliğinde bir takım seçmiştir. Haziran 2002’de imzalanan sözleşme,  resmi olarak Temmuz 2003’te yürürlüğe girmiştir.  Barış Kartalı (Peace Eagle) adıyla anılan program,  dört adet AEW&C uçağının yanı sıra, mürettebat eğitimi, görev desteği ve sistem bakımına yönelik yer destek hizmetlerini kapsamaktadır.

Boeing, ilk Barış Kartalı uçağını Ocak 2014’te Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim etmiştir. Uçak, görev sistem operatörlerinin, bakım ekiplerinin ve pilotların ilk eğitimlerinin tamamlanmış olması nedeniyle hemen kullanılabilecek durumdadır.Boeing, Kore Cumhuriyeti’nin Peace Eye olarak bilinen EX programı için dört adet 737 AEW&C uçağı sağlamak üzere Kasım 2006’da bir sözleşme imzalamıştır.  Boeing ekibinin çözümü, uçuş ve mürettebat eğitimi,  görev desteği ile uçak ve sistem modifikasyonu için yer destek hizmetlerini de kapsamaktadır.  1 no.lu Peace Eye uçağı 2011 Eylül ayında, 2 no.lu uçak da Aralık ayında Kore Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmiştir.  Üçüncü Peace Eye uçağı Mayıs 2012’de; filodaki dördüncü ve son uçak ise 2012 Ekim ayında Kore Cumhuriyeti Hava Kuvvetlerine teslim edilmiştir.

Boeing, Kore Cumhuriyeti’nin milli savunma varlığına en iyi katkıyı sağlayabilmek için, düzenli olarak Savunma Programı Yönetim Ajansı ve Kore Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri ile birlikte çalışmaktadır. Bizim, Kore Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri’nin bakım ekibi ve Boeing’in destek uzmanlarından oluşan ortak E737 takımımız, tüm sistemin hazır olmasını temin etmek amacıyla parçalar üzerinde düzenli olarak çalışmaktadır.

737 AEW&C,   Kore’ye güçlü bir hava gözetimi,  muhabere ve harp yönetimi kabiliyeti kazandırmaktadır.  Ayrıca Kore yarımadasını günümüzdeki ve gelecekteki tehditlerinden koruyacak olan artırılmış güvenliği sağlamaktadır.

Genel Özellikler:

  • 737-700 artırılmış brüt ağırlık (IGW) iskeleti
  • Northrop Grumman “MESA” elektronik olarak taranmış radar sistemi
  • 360 derece / Hava ve Deniz modları / 200 + nmi menzili / Tüm Hava Koşulları
  • IFF: 300 nmi
  • Açık sistem mimarisi / COTS
  • 6 ile 10 arası çok işlevli / amaçlı konsollar
  • Hassasiyet İzleyicisi
  • Muhabere (3) HF,  (4) VHF/UHF,  (4) UHF ve Link 11&16 (Şifreleme kapasitesini müşteri seçer),  (2) Have Quick içerir ancak bunlarla sınırlı değildir.
  • İşletimsel tavan: 41,000 ft
  • Menzil: 3,500 nm
  • Uçuş Ekibi: 2
  • Görev Ekibi: 6 ile 10 arası

Muhtelif:
Platform,  21.  yüzyıl özelliklerinde havacılık,  seyrüsefer ekipmanı ve uçuş güvertesine sahip Boeing Next Generation 737-700’dür.  Yüksek teknolojisinden ötürü,  uçak bakımında bekleme süresi minimumdur. 

737 serisi dünyanın en popüler ve güvenilir jet uçaklarından biridir.  Popülerliği neticesinde dünya çapında tedarikçi,  parça ve destek ekipmanı tabanı oluşmuştur.  Çok İşlevli Elektronik Taramalı (MESA) radarı 737 AEW&C’de bulunan en önemli sensör aygıttır.  İdare edilebilen ışın,   L-band elektronik tarama sistemi menzil, izleme ve doğrulamada en uygun performansı sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.  Radar,  hava ve denizdeki hedefleri eşzamanlı olarak izleyebilmekte ve operasyonel alanı sürekli taramak suretiyle mürettebatın uçağının kontrolünü ele almasına yardımcı olmaktadır. 

MESA radarının ‘Top Hat’ olarak bilinen bölümü, uçağın sırt bölümünde bulunan radar sisteminin aerodinamik yapısını koruyarak, uçağın baş bölümden kıç bölümüne kadar pratik çözüm sağlamaktadır.  Bu da, uçak performansında önemli bir etki yapmaksızın sistemin orta boy bir 737-700 platformuna kurulabilmesine olanak sağlar.  Diğer bir yenilik ise entegre edilmiş ve ağırlığının azaltılması, güvenilirliğinin arttırılması ve hedef korelasyonunun basitleştirilmesine birincil radar düzeneğine yardımcı olan Dost Düşman Tanıma Sistemidir (IFF). 1200 saatten fazla süren rüzgar tüneli denemeleri, uçağın ve radarın uyumunu göstermiştir.  Ayrıca, 737 AEW&C, uygun maliyetli uyum ve maksimum esneklik amaçlayan standart tabanlı tasarımıyla ileri bir açık sistem mimarisine sahiptir.


Kaynak
http://www.boeing.com.tr/urunler-ve-hizmetler/savunma-uzay-ve-guvenlik/h%C4%B1k-bar%C4%B1s-kartal%C4%B1.page

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

JF-17 PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİNİN YENİ UÇAĞI

PAKİSTAN ve ÇİN HALK CUMHURİYETİ 1999 senesinde FC 1/SUPER 7 yi geliştirmek üzere bir ortaklık anlaşması imzaladılar.İlk prototipin test uçuşu ÇİN de yapıldı.PAKİSTAN tasarımı olan SUPER 7 sonradan JF-17 adını aldı.Sonraki testler 2006 senesinde yapıldı.İleri testler ve değerlendirmeler için PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ ne 2007 senesinde 10 adet teslimat yapıldı.Uçağın resmi olarak ilk uçuşu da İSLANABAD da oldu.PAKİSTAN HAVA KUVVETLERİ resmi olarak JF 17 uçağını 14 adet oarak 18 şubat 2010 aldı. GENEL ÖZELLİKLERİ Mürettebat 1 Uzunluk 14.0 m (45.9 ft) Kanat açıklığı 9.45 m Yükseklik 4.77 m (15ft 8 in) Yüksüz ağırlığı 6.411 kg Yüklü ağırlığı 9.100 kg Azami kalkış 12.700 kg G limiti +8.5 g PERFORMANS Azami Hız Mach 1.8(1.191 knots. 2.205 km/h) Muharebe yarı çapı 1.325 km (840 mi) Seyir menzili 3.480 (1.880 NM =2.160 Mİ) Tavan Uçuş İrtifası 16.920 m (55.500 ft)

MİG 25 İRAN HAVA KUVVETLERİ

MiG-25 Foxbat MiG-25 Foxbat-A Tanımı Üretici Mikoyan Gurevich OKB Tasarımcı Mikoyan Gurevich OKB İlk uçuş 6 Mart 1964 Hizmete giriş 1970 Güncel durumu Sınırlı sayıda hizmette Başlıca kullanıcılar Sovyetler Birliği (1970-1991) Rusya (1991-) Diğer kullanıcılar Cezayir Suriye Ermenistan Mürettebat 1 ( eğitim türevlerinde 2) kişi Uzunluk 19.75 m Yükseklik 6.1 m Kanat açıklığı 14.01 m Motor İki adet Tumansky R15-B300 artyakıcılı turbojet MiG-25 Foxbat Rus Mikoyan Gurevich Tasarım Bürosu (OKB) tarafından geliştirilip üretilmiş bir avcı ve yüksek hızlı keşif uçağıdır. Prototip olarak ilk uçuşunu 1964 yılında gerçekleştiren Foxbat , sesten üç kat hızlı seyredebilme yeteneği, güçlü radar sistemi ve uzun menzilli havadan havaya füze donanımıyla zamanının Batılı gözlemcilerini oldukça endişelendirmiş, bu endişeler orta vadede ABD tarafından F-15 Eagle savaş uçağının geliştirilmesine gid