Ana içeriğe atla

A N K A GÖZ BEBEĞİMİZ GÖRÜCEYE ÇIKTI.


 

 

TUSAŞ-TAİ tarafından tasarlanan ve “Anka” adı verilen insansız hava aracı dün basına tanıtıldı. Anka, PKK ile mücadelede görsel istihbarat amaçlı kullanılan İsrail yapımı Heron’lardan daha donanımlı.

ANKARA Milliyet
TUSAŞ-TAİ tarafından tasarlanan ve “Anka” adı verilen insansız hava aracı, dün hangardan çıkartılarak basına tanıtıldı. Türk Silahlı Kuvvetleri’nin terör örgütü PKK ile mücadelesinde görsel istihbarat amaçlı kullanılan İsrail yapımı Heron’lardan teknik açıdan daha donanımlı olan Anka’ların 2012 yılında envantere dahil edilmesi planlanıyor. Anka’nın montajının tamamlanmasıyla Türkiye, ABD ve İsrail’den sonra operatif insansız hava aracı yapabilen üçüncü ülke oldu. Aralarında Pakistan’ın da bulunduğu 5 ülkenin, Anka ile ilgilendiği ve üretime geçtikten sonra Anka’yı talep edebilecekleri belirtildi.
Özellikle PKK’ya karşı mücadelede kullanılması amaçlanan ve 4 yıldır üzerinde çalışılan Anka’nın montajı tamamlandı ve dün tanıtımı yapıldı. TUSAŞ-TAİ Tesisleri’nde tamamen Türk mühendisler tarafından üretilen Anka’nın tanıtım törenine, Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül ve Kuvvet Komutanları katıldı. Gönül, Anka’nın, Türk savunma sanayinin dünya çapında başarısı olarak niteleyerek, “TSK için insansız hava aracı sistemlerinin ne kadar hayati bir unsur olduğu bilinciyle mevcut sanayi ve teknoloji alt yapımızı bugün belirli bir noktaya getirmiş bulunuyoruz. Önümüzdeki birkaç sene içinde bugün konuştuğumuz projelerin ürünü olarak envantere alınacak hava sistemleri, silahlı kuvvetlerimizi daha güçlü kılacak” dedi.

Hedefimiz 2012
Bayar ise, TSK envanterinde 168 mini inssansız hava aracı bulunduğunu, Anka’nın kendi kategorisinde dünyanın en iyisi olmayı hedeflediğini belirterek, “Anka, uluslararası standartlara uygun olarak ylaklaşık 107 milyon dolarlık bir bütçeyle tasarım ve geliştirmesi gerçekleştirilen operatif seviye bir sistemdir. Prototip tasarımı 2011 yılında tamamlanarak seri üretim aşamasından geçilecek Anka’da hedefimiz 2012 yılında ilk üretim sistemlerini teslim etmeye başlamaktır” diye konuştu.

 ANKA
Toplam 7 bin parçadan oluşan ve tamamı TAİ mühendislerince tasarlaran Anka’da toplam 3,5 kilometre uzunluğunda kablo bulunuyor. Anka, 200 kilogram faydalı yük taşıyabiliyor. 155 beygirlik dizel motora sahip olan Anka, her hava üssünde rahatlıkla bulunabilen jet yakıtıyla çalışmakta. Yakıt deposu 24 saat havada kalabilecek şekilde tasarlandı. ASELSAN tarafından geliştirilen ve Heronlarda da kullanılan aselflir 300T cihazı ile gece gündüz keşif yapabilme ve hedef tespit sistemine de sahip olan Anka’ya otomatik iniş ve kalkış yapabilmesi için yerden takip ve güdüm sistemi de eklendi. İlk aşamada 23 bin feet yüksekliğe (yaklaşık 8 kilometre) kadar çıkacak ANKA, aşamalı olarak 30 bin feet irtifaya (10 km) kadar tırmanabilecek. 18 saatlik havada kalma süresi de 24 saati bulacak. Anka’nın Heron’dan daha ucuza mal olacağını belirten yetkililer, aynı sınıftaki dört uçak ile iki istasyonlu bir sistemin ortalama maliyetinin 50-60 milyon dolar olduğunu, ancak Anka’nın bu rakamın altında mal olacağını vurguladı. Anka’ya, TSK’nın talep etmesi durumunda ABD’nin kullandığı insansız hava aracı Predator’ler de olduğu gibi silah yüklenebilecek. Bu özellik, Heron’larda bulunmuyor. TSK’den onay çıkması durumunda 2011’de seri üretime geçebileceği belirtilen Anka’ları, İsrail ve ABD’den ihracat yapmak istemeyen yaklaşık 5 ülkenin talep ettiği de bildirildi. Aralarında Pakistan’ın da bulunduğu 5 ülke, Anka’ları ihraç edebilmek için TSK’nın seri üretim için onay vermesini bekliyor. Türkiye’yi, İsrail ve ABD’den sonra operatif insansız hava aracı yapabilen üçüncü ülke konumuna getiren Anka, önümüzdeki hafta İngiltere’de gerçekleştirilecek uluslararası bir fuarda da tanıtılacak.





HERON
İsrail yapımı Heronlar 35 bin feet (yaklaşık 12 kilometre) irtifaya çıkabiliyor, 52 saat havada kalabiliyor, aynı anda 6 hedefi izleyebiliyor. Ayrıca uçak, helikopter ve karadan ateşlenecek güdümlü füzeler için hedef aydınlatması yapıyor. Entegre GPS alıcısıyla yönlendirilebilme, aldığı görüntüyü eşzamanlı olarak başka alıcılarla paylaşabilme gibi birçok gelişmiş özelliğe sahip. Türkiye’nin 10 tanesi için 183 milyon dolar ödediği Heronlar’ın bazı özellikleri şöyle: Boyu: 8.94 metre, Kanat genişliği: 16.6 metre, Hızı: 207 km/h
Menzil: 350 km, Maksimum kalkış ağırlığı: 1.15 ton.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...
 

Sukhoi Su-47

Sukhoi Su-47 Berkut (Rusça: Су-47 "Беркут" - Altın kartal), Sukhoi Havacılık Şirketi tarafından geliştilmiş deneysel avcı uçağıdır. Ayrıca geliştirme sürecinin başında S-32 ve S-37 olarak adlandırılmıştır. Nato kod adı "Firkin 'dir". Uçağın ayırt edici özelliği, Grumman X-29'a benzer olarak ileri ok açılı kanatıdır. Berkut 2002'den itibaren Su-47 olarak tanımlanmıştır ve savaş uçağı olarak üretime hazır olmakla beraber daha çok seri üretime geçilmeden önce PAK FA (Prospective Air Complex for Tactical Air Forces - Taktik Hava kuvvetleri için muhtemel kompleks) projesinin bir parçası olarak ağır bir tekrar tasarlanmadan geçeçek gibidir. Su-47 tanımlamasının, PAK FA tasarımından sonra kullanılıp kullanılmayacağı belli değildir. Gelişim Süreci Orijinalde S-37 olarak bilinen uçak, 2002 yılında Sukhoi'nin gelişmiş test uçağı Su-47 olarak tekrar adlandırıldı. Değişim, şirketin bir test uçağından daha çok üretime hazır bir avcı uçağı düşüncesini pazara ya...