Ana içeriğe atla

Uçak alın ortak olun


Türkiye’ye 3 yıl  önce ‘Bize sipariş verin. Ortak olun. Birlikte savaş uçağı ve
helikopter üretelim” teklifi veren Typhoon’un üreticisi Eurofighter’in CEO’su
Enzo Casolini Medya ve Ekonomi Konferansı kapsamında geldiği Türkiye’ye “2011’de F4 uçaklarınız eskiyecek. Yenileri için bize gelin” mesajı verdi. Türkiye’nin 48’e yakın uçağa ihtiyacı olmasını beklediğini ifade eden Casolini “Bizden 50 uçak alırsanız bu size 4.5 milyar dolara mal olur. Ama Eurofigter’a yüzde 20 ortak olursunuz. Dünyada 100 bin kişi ve 400 şirkete iş
yaratıyoruz. Harcamalarınız size geri döner” dedi. Eurofighter’a üyelik konusunda henüz cevap vermeyen Türkiye, daha önce Almanya’dan Leopard tankları almış ve bu tankları Güney Doğu’da kullanmaması gibi şartlar
öne sürülünce sorun yaşamıştı. Henüz cevap vermeye yanaşmayan
Türkiye’de 4 yıla yaklaşan bu sürecin anormal olmadığını  dile getiren Casolini
şöyle devam etti: “İşbirliği deyince biz gerçek bir ortaklıktan söz ediyoruz. Bu
durum Amerika’nın  Jet Strike Fighter programına üye olan Türkiye için durumu çok daha çekici hale getiriyor. Türkiye’de zaten şu an bir endüstri var.
Programa girerse bundanyarar sağlar. Program hem  teknolojideki kapasitesi,hem iş gücü açısından potansiyeli hem de sosyal açıdan önemli.”
ABD SİZİ DURDURMAZ
Türkiye’nin Eurofighter ile JSF’ye aynı anda üye olabileceğini, Eurofighter
ortaklarından İtalya ve İngiltere’nin JSF’ye de üye olduğunu dile getiren Casolini, “Amerika bu konuda herhangi bir rahatsızlık duymaz ve programa girmenizi durdurmaya çalışmaz” dedi. “Türkiye’nin kendi uçağını üretecek kapasitesi var” diyen Casolini, “Bu yolla diğer ülkelerin siparişlerinin parçaları Türkiye’de de üretilecek ve dış ülkelere satılacak.” diye konuştu.
HERKESE ORTAKLIK ÖNERMİYORUZ
Aselsan gibi firmaları hesaba katınca Türkiye’nin Eurofighter için iyi bir radar
tedarikçisi olabileceğinizi düşündüğünü dile getiren Casolini,  Biz Türkiye’yle hem NATO üyesi olması hem de bu  kabiliyetleri nedeniyle ilgiliyiz.  Hindistan, İsviçre,Katar Romanya’ya da gidiyoruz
KAYNAK HABERTÜRK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...
 

Sukhoi Su-47

Sukhoi Su-47 Berkut (Rusça: Су-47 "Беркут" - Altın kartal), Sukhoi Havacılık Şirketi tarafından geliştilmiş deneysel avcı uçağıdır. Ayrıca geliştirme sürecinin başında S-32 ve S-37 olarak adlandırılmıştır. Nato kod adı "Firkin 'dir". Uçağın ayırt edici özelliği, Grumman X-29'a benzer olarak ileri ok açılı kanatıdır. Berkut 2002'den itibaren Su-47 olarak tanımlanmıştır ve savaş uçağı olarak üretime hazır olmakla beraber daha çok seri üretime geçilmeden önce PAK FA (Prospective Air Complex for Tactical Air Forces - Taktik Hava kuvvetleri için muhtemel kompleks) projesinin bir parçası olarak ağır bir tekrar tasarlanmadan geçeçek gibidir. Su-47 tanımlamasının, PAK FA tasarımından sonra kullanılıp kullanılmayacağı belli değildir. Gelişim Süreci Orijinalde S-37 olarak bilinen uçak, 2002 yılında Sukhoi'nin gelişmiş test uçağı Su-47 olarak tekrar adlandırıldı. Değişim, şirketin bir test uçağından daha çok üretime hazır bir avcı uçağı düşüncesini pazara ya...