Ana içeriğe atla

Uçan otomobil için kuyruk oluştu 30 saniyede uçağa dönüşen araç için yüzlerce kişi sipariş verdi

GAZETE HABERTÜRK
NASA mühendisleri tarafından ABD’de geliştirilen ‘dünyanın ilk uçan otomobili’ ‘Terrafugia Transition’ güvenlik testlerini başarıyla geçti. İki kişilik bir otomobilken, 30 saniye içinde uçağa dönüşen otomobili almak için şimdiden 100 kişi başvuruda bulundu. Uçan otomobilin önümüzdeki yıl hem yollarda hem de havada olması  ekleniyor. Ancak otomobile havalanacak bir yer bulmak oldukça zahmetli olacak gibi görünüyor. Çünkü Amerika’da yoldan havalanmanın yasal olduğu tek eyalet Alaska. Uçan otomobil önümüzdeki yıl sonbaharda hem karada hem havada olacak.
Bir depo benzinle İstanbul-İzmir (640 km) arasını kat edebiliyor.
İstanbul-İzmir arasını uçak hali ile 4 saatten az sürede alabiliyor.
Aynı mesafeyi otomobil 7-9 saatte alıyor.
Karada en yüksek hız: 104.6 km
Havada en yüksek hız: 185 km
Navigasyon: GPS
Uzunluk: 5.8 metre
Yükseklik: 2.6 metre
Genişlik (kanatlar kapalı): 1.2 metre
Genişlik (kanatlar açık): 8.2 metre
Otomobil olarak bir direksiyon, gaz ve fren pedallarına sahip, ancak vites kolu yok.
Uçak olarak dümene yakın olan bir joystik kullanılıyor.
Acil durumlarda kullanılabilecek bir paraşüt mevcut.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...

ONUNUN ADI MİG-29

MiG-29 MiG-29 Fulcrum Tanımı Dönemi Soğuk Savaş ve Sonrası Üretici Mikoyan Gurevich İlk uçuş 6 Ekim 1977 Hizmete giriş Ağustos 1983 MiG-29 , Mikoyan Gurevich tarafından 1977 yılında üretilmiştir .Dördüncü jenerasyona ait, üstün manevra yetenekli bir kısa menzil hava muharebe ve savunma uçağıdır. Birçok ilklere imza atan MiG-29, ilk iki alternatifli hava alıklarına sahip uçaktır. Ham zeminli pistlerden kalkış yaparken yerden fırlayan yabancı cisimlerin motora zarar vermemesi için ön hava emişlerini kapatıp gövde üstünde, kokpitin iki yanındaki klapeleri açarak emiş yapar.MiG-29 aynı zamanda ilk turbofan motorlu hava muharebe uçağıdır. Tek kişilik ve çift motorlu bu uçağın batıdaki karşılıkları F-15 , F-16 , F-18 dir. 28 ülkede kullanılmaktadır. Su-27 ’lerle birlikte Rus Hava Kuvvetleri ’nin ana avcı gücünü oluşturmaktadır. En son modelleri olan MİG-29SMT ve iki kişilik MiG-29UBT’ler HUD, MFD, HOTAS gibi modern elektronik cihazlarla donatılmış, menzili...