Ana içeriğe atla

Beriev A-50























Beriev A-50 Shmel (RusçaШмель(Yaban Arısı)) (NATO raporlama adı: 'Mainstay') Ilyushin Il-76 hava platformu tabanlı bir Rus Havadan Erken Uyarı ve Kontrol((İngilizceAirborne Early Warning and Control (AEW&C))) uçağıdır. Tupolev Tu-126 'Moss' un yerini almak üzere geliştirilen A-50 ilk uçuşunu 1978 yılında gerçekleştirdi. 1984 yılında Rusya Hava Kuvvetlerinde hizmete girdi. 1992 itibarıyla yaklaşık 40 adet üretilmiştir.



Tasarım ve Geliştirme 

Beriev A-50 Shmel
15 kişiden oluşan görev personeli, anteni uçağın sırtındaki 29 ft 9 in (9.00 m) yarıçaplı dönen bir radar kubbesine yerleştirilmiş Liana izleme radarından verileri toplar. A-50 maksimum 10 adet savaş uçağını konrol edebilmektedir. Uçak maksimum kalkış ağırlığı olan 190 ton ile üssünden havalanıp 1000 km menzile kadar 4 saat sürekli uçabilir.
Uçağa teorik olarak IL-78 tarafından havada yakıt ikmali yapılabilmesine rağmen uçuş testleri sırasında radar kubbesinin tanker uçağın kuyruk türbülansına girerek aşırı derecede sarsıntı yaptığından dolayı bunun neredeyse imkânsız olduğu görülmüştür.[1] "Vega-M" radarı Moskova 'daMNIIP tarafından geliştirilmiş ve NPO Vega-M tarafından üretilmiştir. "Vega-M" radarı 230 kilometre menzil içindeki 50 farklı hedefi aynı anda izleyebilmektedir. Gemi benzeri büyük hedefler 400 km uzaklıktan izlenebilmektedir.

Modeller 

SKIP - Il-76MD'nin bir modeli
  • A-50M - Modernize edilmiş Rus Modeli[2]
  • A-50U - Güncellenmiş Rus Modeli
  • Izdeliye-676[3] - Bir kereye mahsus üretilen geçici Telemetri ve izleme modeli
  • Izdeliye-776[3] - Bir kereye mahsus üretilen geçici Telemetri ve izleme modeli
  • Izdeliye-976 (SKIP)[3] - (СКИП - Самолетный
Контрольно-Измерительный Пункт, Hava Platformu Denetleme Ölçüm ve Kontrol Merkezi) - Il-76 tabanlı Menzil Kontrol ve Füze İzleme platformu. İlk olarak Raduga Kh-55 güdümlü nükleer füzelerinin testlerini desteklemek için üretilmiştir. Diğer ekipmanlarla donatılmış sabit radar kapağı ve camlı seyir subayı kokpiti vardır (Bir prototip ve beş adet üretim)
  • Izdeliye-1076[3] - Bir kereye mahsus üretilen özel görev modeli. Görevi hakkında bilgi yoktur.
  • A-50I - İsrail Phalcon radarı donanımlı model, Çin Halk Cumhuriyeti için tasarlanmış ancak ABD'nin yoğun baskılarıyla proje iptal edilmiştir.
  • A-50E/I - Rus Shmel ya da İsrail Phalcon radarı donanımlı ihraç modeli.
  • KJ-2000 - Çin tarafından geliştirilen A-50I hava platformu tabanlı model.

Kullanıcılar 

Rusya Bayrağı Rusya
  • Rusya Hava Kuvvetleri - 29 adet kullanımda
Sovyetler Birliği Bayrağı SSCB
  • Sovyet Hava Kuvvetleri (Eski)
  • Sovyet Hava Savunma Gücü (Eski)

Teknik Özellikler (A-50) [değiştir]

Genel özellikler

  • Mürettebat: 15
  • Uzunluk: 49.59m (152 ft 8 in)
  • Kanat açıklığı: 50.50 m (165 ft 6 in)
  • Yükseklik: 14.76 m (48 ft 5 in)
  • Kanat alanı: 300 m² (3,228 ft²)
  • Boş ağırlık: 75,000 kg (165,347 lb)
  • Maksimum kalkış ağırlığı: 170,000 kg (374,786 lb)
  • Güç ünitesi: 4× Aviadvigatel PS-90A Turbofan, 157 kN (35,200 lbf) adedi

Performans

  • Maksimum hız: 800 km/h (497 mph)
  • Menzil: 6,400 km (3,977 mi)
  • Servis tavanı: 12,000 m (39,371 ft)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...

ONUNUN ADI MİG-29

MiG-29 MiG-29 Fulcrum Tanımı Dönemi Soğuk Savaş ve Sonrası Üretici Mikoyan Gurevich İlk uçuş 6 Ekim 1977 Hizmete giriş Ağustos 1983 MiG-29 , Mikoyan Gurevich tarafından 1977 yılında üretilmiştir .Dördüncü jenerasyona ait, üstün manevra yetenekli bir kısa menzil hava muharebe ve savunma uçağıdır. Birçok ilklere imza atan MiG-29, ilk iki alternatifli hava alıklarına sahip uçaktır. Ham zeminli pistlerden kalkış yaparken yerden fırlayan yabancı cisimlerin motora zarar vermemesi için ön hava emişlerini kapatıp gövde üstünde, kokpitin iki yanındaki klapeleri açarak emiş yapar.MiG-29 aynı zamanda ilk turbofan motorlu hava muharebe uçağıdır. Tek kişilik ve çift motorlu bu uçağın batıdaki karşılıkları F-15 , F-16 , F-18 dir. 28 ülkede kullanılmaktadır. Su-27 ’lerle birlikte Rus Hava Kuvvetleri ’nin ana avcı gücünü oluşturmaktadır. En son modelleri olan MİG-29SMT ve iki kişilik MiG-29UBT’ler HUD, MFD, HOTAS gibi modern elektronik cihazlarla donatılmış, menzili...