Ana içeriğe atla

Mil Mi-24

Mil Mi-24, 1976 yılından beri Mil Moskova Helikopter Fabrikası tarafından üretilen ve elli ülke tarafından kullanılmakta olan saldırı ve düşük kapasiteli askeri taşıma helikopteridir. NATO'daki kod adı Hind'dır. Sovyet pilotları ona uçan tank (letayuşiy tank) adını takmışlardır.Daha yaygın lakapların arasında Krokodil (timsah) ve Cam vardır. Rusya 2007 yılında 250 adet Mi-24 helikopterini 2015 yılı itibariyle daha modern 300 adet Ka-50,Mi-28 ile değiştirileceğini duyurdu. Tasarım özellikleri Mi-24 dünyadaki ilk saldırı helikopterindendir. Gövdesi çok sağlam bir zırhla kaplanmıştır. 12.7mm'lik uçaksavar mermisine dayanabilir. Kokpiti,pilotları NBC(Nükleer, biyolojik, kimyasal) gaz sızıntılarına karşı koruyabilir. 12.7mm'lik bir topa sahiptir, güdümlü anti tank füzesi ve 57 mm'lik roket atabilir. Gövde içinde tam donanımlı 8 asker, yük ya da mühimmat taşıyabilir ki bu onun en önemli özelliklerinden biridir. Mi-24'ler tasarımlarının büyük ve ağır olmasından dolayı yüksek manevra yeteneklerine sahip değillerdir. Keskin dönüşlerde helikopterin dengesi tehlikeli bir şeklide bozulmaktadır, yıllar süren çalışmalara rağmen bu sorun hâlâ giderilememiştir. Özel operasyonlar için biçilmiş kaftandır. Kullanıcılar Afganistan -115 Mi 24 ve 35 Mi 35 Angola Azerbaycan -60 Beyaz Rusya Brezilya -12 Mi-35M Bulgaristan Burkina Faso Bangladeş Cezayir Cibuti -2 Mi-35 Çek Cumhuriyeti Endonezya -8 Mi-35 Eritre Ermenistan -12 Etiyopya Fildişi Sahili Gine Gürcistan Hindistan İran Kazakistan Kırgızistan Kıbrıs Cumhuriyeti -11 Mi-35P Kuzey Kore Küba Libya Macaristan Makedonya Mali Meksika -Mi-24VN Moğolistan -36 Mozambik Myanmar -10 Mi-35 Namibya Nepal -6 Nijer Nijerya Nikaragua Özbekistan Peru Polonya Ruanda Rusya -360 Senegal Slovakya Sri Lanka -15 Mi-24D/V/P Sudan -30 Mi-35 siparişi yapıldı Suriye Suudi Arabistan Tacikistan Uganda Ukrayna Venezuela Vietnam Yemen Zimbabve Teknik Veriler [değiştir] Mi-24'ün görünümleri Ağırlık yüksüz → 8.500 kg (18,740 lb), yüklü → ? kg Uzunluk 17,5 m (57 ft 4 inç) Genişlik rotorla → 17,3 m (56 ft 7 inç), rotorsuz → ? Kanat aralığı 6,5 m (21 ft 3 in) Yükseklik 6,5 m (21 ft 3 in) Mürettebat 2; pilot, silahçı (aynı zaman yardımcı pilot) Motor 2× Isotov TV-3 türbini, her biri 2.200 BG (1.600 KW) Hız 345 km/s, 208 mil/s En Yüksek Kalkış Ağırlığı 12.000 kg (26.455 lb) Menzil 450 km, 280 mil Hizmet Tavanı 4.500 m , 14.750 ft Taşıma Kapasitesi 8 asker veya 4 sedye Birincil Silah 12.7 mm'lik YaKB-12.7 Yakushev-Borzov çok namlulu makinalı tüfek Güdümlü Füzeler 4× Anti-tank güdümlü füzeleri (AT-2 Swatter,AT-6 Spiral,AT-9 Spiral-2) Roketler 4× 57 mm'lik S-5 roket podları veya 4× 80 mm S-8 roket podları Bombalar 1.500 kg'lık bombalar Elektronik Donanımlar ? Güç/Ağırlık Oranı ?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AV-8B Harrier II

AV-8B Harrier II gerçek anlamda V/STOL uçaklarının içinden en çok tanınanıdır. Bir adet Rolls Royce Pegasus II motoruna sahiptir. Motor uçağın tam ortasındadır ve uçağın iki yanında görünen hava girişleri ortadaki Rolls Royce Pegasus II motorunu beslemektedir. İlk Harrier II uçuşu 1981 Sonbaharı ’nda gerçekleştiğinde orijinal Hawker P.1127 ’nin ilk uçuşundan beri 21 yıl geçmişti. P.1127 ’nin 1957 tasarımı bir Fransız motor konsepti üzerine yapılandırılmış ve geliştirilmişti. Proje finansmanı İngiliz Bristol Engine Co. Ve ABD Hükümeti tarafından “Müşterek Silah Geliştirme Programı” (MWDP) dahilinde karşılanmıştı. Motor konfigurasyonu genelde belirlendikten ve gelişmeler yoluna girdikten sonra Hawket Aircraft Ltd mühendisleri dikkatlerini bu motoru kullanacak bir V/STOL uçağı yapımına çevirdiler. Hükümet ve askeriye desteği olmaksızın tek motorlu bir saldırı-keşif uçağı ürettiler. Motorun döner egzostlarından başka reaksiyon kontrol sistemi V/STOL yeteneği için gerekli tek kom

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yükseklik:  12.12 m (ft 9 39) Kanat Alanı:  310 m² (3330 ft ²) Boş ağırlık  :  90.000 kg (198.000 £) Yüklü ağırlığı :  171.000 kg (376.200 £) Maksimum kalkış

TÜRK HAVA KUVVETLERİ 737(AEW&C) HAVADAN İHBAR VE KONTROL (BARIŞ KARTALI)

Tanım ve Amaç: 737 Havadan Erken İhbar ve Kontrol (AEW&C),  güçlü hava gözetimi,  muhabere ve harp yönetimi sağlayan son teknoloji ürünü bir sistemdir.  Müşteriler: Avustralya Savunma Kuvvetleri 737 AEW&C sistemini Temmuz 1999’da seçmiştir.  Dört adet 737-700 uçağı ve altı adet AEW&C sistemi ile üç ayrı ilave sistemin opsiyonları için 2000 yılı Aralık ayında Wedgetail Projesi sözleşmesi imzalanmıştır. Avustralya 2004 yılında,  iki adet ilave 737-700 uçağının daha alımı ile ilgili olasılıkları değerlendirmiştir. Uçaklardan iki tanesi Boeing’in Seattle, Washington tesislerinde modifiye edilerek AEW&C konfigürasyonu ile donatılmıştır. Diğer dört uçak Amberly’deki Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAAF) üssündeki firma tesisinde Boeing Defense Australia tarafından modifiye edilmiştir. Boeing, iki uçağı 2009 yılının Kasım ayında teslim etmiş, RAAF tarafından verilen uçak, Operasyonel Uçuş Eğitimi, Operasyonel Görev Simulatörü ve Görev Destek Sistemini de kapsay