Ana içeriğe atla

AVUSTURYA SAAB J 105 OE

Atmışlarda saab tarafından geliştirilen ancak sivil pazardan onay alamayan süratli iş adamı jeti İsveç Hava Kuvvetleri'nin ilgi göstermesi üzerine bir eğitim ve hafif bombardıman uçağı konsepti ortaya çıktı. İsveç bu uçağa SK 60 adını verdi. 1969-1970'de Avusturya bu uçaklardan SAAB J105 OE tanımlaması ile 40 adet satın aldı. SK 60 ile SAAB J105OE arasındaki ana fark SK 60 ta bulunan çift Willams-Rolls F144-1C motoruna karşılık daha güçlü olan General Elektrik J85-GE-17B motoru olmuştur. ANA VAZİFELERİ PC-7 pilotlarının eğetim tekrarı, harbe hazırlık ve gözetleme ve hava savunmasında taktik basamaklar Eurofighter ile eş güdümlü olarak hava gözetleme ve hava savunma görevleri Yerden hava savunmasına karşı saldırgan rol oynama Yurtiçi ve yurtdışı vip görev uçuşları Avusturya Hava Kuvvetleri için hava gösterileri sergileme GENEL ÖZELLİKLER Azami hız : km/s (510 mph) Tavan uçuş yüksekliği: 14000 m ( 43000 ft) Menzil: 2000 km Uzunluk: 10,50 m Yükseklik: 2,80 m

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...

ONUNUN ADI MİG-29

MiG-29 MiG-29 Fulcrum Tanımı Dönemi Soğuk Savaş ve Sonrası Üretici Mikoyan Gurevich İlk uçuş 6 Ekim 1977 Hizmete giriş Ağustos 1983 MiG-29 , Mikoyan Gurevich tarafından 1977 yılında üretilmiştir .Dördüncü jenerasyona ait, üstün manevra yetenekli bir kısa menzil hava muharebe ve savunma uçağıdır. Birçok ilklere imza atan MiG-29, ilk iki alternatifli hava alıklarına sahip uçaktır. Ham zeminli pistlerden kalkış yaparken yerden fırlayan yabancı cisimlerin motora zarar vermemesi için ön hava emişlerini kapatıp gövde üstünde, kokpitin iki yanındaki klapeleri açarak emiş yapar.MiG-29 aynı zamanda ilk turbofan motorlu hava muharebe uçağıdır. Tek kişilik ve çift motorlu bu uçağın batıdaki karşılıkları F-15 , F-16 , F-18 dir. 28 ülkede kullanılmaktadır. Su-27 ’lerle birlikte Rus Hava Kuvvetleri ’nin ana avcı gücünü oluşturmaktadır. En son modelleri olan MİG-29SMT ve iki kişilik MiG-29UBT’ler HUD, MFD, HOTAS gibi modern elektronik cihazlarla donatılmış, menzili...