Ana içeriğe atla

KÜLLERİNDEN DOĞAN UÇAK

ANKA Türk İnsansız Hava Aracı Anka, TAI Anka, Anka (yaygın kullanımı) Tusaş Havacılık ve Uzay Sanayi tarafından geliştirilmiş bir İnsansız hava aracıdır. Gelişim 24 Aralık 2004 tarihinde, Savunma Sanayisi Müsteşarlığı (SSM) ile Türk Havacılık ve Uzav Sanayisi (TUSAŞ) arasında imzalanmış olan sözleşmeyle yürürlüğe giren Türk İnsansız Hava Aracı (TİHA) Programı; Türk Silahlı Kuvvetlerinin orta irtifa uzun havada kalışlı bir İnsansız Hava Aracı (İHA) sistemi gereksinimleri karşılamaya yönelik yürütülmektedir. Araç, 16 Temmuz 2010 tarihinde hangardan çıkmış ve basın ve ulusa tanıtımı yapılmıştır. 30 Aralık 2010 tarihinde ilk uçuşunu istemeden yapan Anka 14 dakika havada kalmıştır. Anka, 22 Ekim 2011 tarihindeki 5nci uçuşunda 2 saat 15 dakika uçmuş, 10 bin feet irtifaya çıkmış ve başarılı bir şekilde piste inmiştir. Bir sonraki projede ise bu araca silah sistemleri eklenmesi kararlaştırılmıştır. Teknik özellikler Servis irtifası: 30,000ft Havada Kalış Süresi: 24 - 32 saat Olağan Seyir Hızı: >75 kts Çevre şartları: 15kts yan rüzgar, 20 kts baş rüzgarı, sıcaklık, nem, yağmur ve buzlanma sınırları, MIL-HDBK-310 ile tanımlanmıştır. Gövde uzunluğu: 8 m Kanat açıklığı: 17 m Kanat alanı: 13.6 m² Kanat Açıklık Oranı - : 22 Kanat Ok Açısı (çeyrek veter): 0 Toplam Kalkış Ağırlığı: 1.500 kg Yakıt ağırlığı: 250 kg Yararlı Yük Ağırlığı: 200 kg Aselsan Sar Radarı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...

ONUNUN ADI MİG-29

MiG-29 MiG-29 Fulcrum Tanımı Dönemi Soğuk Savaş ve Sonrası Üretici Mikoyan Gurevich İlk uçuş 6 Ekim 1977 Hizmete giriş Ağustos 1983 MiG-29 , Mikoyan Gurevich tarafından 1977 yılında üretilmiştir .Dördüncü jenerasyona ait, üstün manevra yetenekli bir kısa menzil hava muharebe ve savunma uçağıdır. Birçok ilklere imza atan MiG-29, ilk iki alternatifli hava alıklarına sahip uçaktır. Ham zeminli pistlerden kalkış yaparken yerden fırlayan yabancı cisimlerin motora zarar vermemesi için ön hava emişlerini kapatıp gövde üstünde, kokpitin iki yanındaki klapeleri açarak emiş yapar.MiG-29 aynı zamanda ilk turbofan motorlu hava muharebe uçağıdır. Tek kişilik ve çift motorlu bu uçağın batıdaki karşılıkları F-15 , F-16 , F-18 dir. 28 ülkede kullanılmaktadır. Su-27 ’lerle birlikte Rus Hava Kuvvetleri ’nin ana avcı gücünü oluşturmaktadır. En son modelleri olan MİG-29SMT ve iki kişilik MiG-29UBT’ler HUD, MFD, HOTAS gibi modern elektronik cihazlarla donatılmış, menzili...