Ana içeriğe atla

DENİZ KUVVETLERİMİZE GÜÇ KATICAK PROJE

Eylül 2002’de yürürlüğe giren Meltem II programı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı (Dz.K.K.) ve Sahil Güvenlik Komutanlığı (S.G.K.) için Şirketimizde üretilen dokuz adet CN-235 platformuna Deniz Karakol (MPA) ve Deniz Gözetleme (MSA) kabiliyeti kazandırılmasına yönelik bir sistem entegrasyonu projesidir. Programın ana yüklenicisi THALES Airborne Systems (TAS) firması olup, Şirketimiz projede önemli sistemlerin uçağa giydirilmesinden sorumlu alt yüklenici olarak görev yapmaktadır. Program kapsamında PDMS, aydınlatma, kabin içi mefruşat tasarımlarını gerçekleştirecek olan TUSAŞ ayrıca, ihtiyaç duyulan tüm detay parça, kablo demeti, takım imalatı ve entegre lojistik destek kapsamında teknik dokümantasyon ile eğitimlerden de sorumludur. Seri uçaklara ait modifikasyon işlemleri de yine TUSAŞ tarafından gerçekleştirilecektir. Modifikasyon faaliyetleri Aralık 2005’te başlayan ilk uçak, aerodinamik testlerine yönelik “Flight Physics” konfigürasyonunun da tamamlanmasıyla, ilk test uçuşunu Haziran 2007 tarihinde başarı ile gerçekleştirmiştir. Meltem II programının ana hedeflerinden biri olan ilk uçuş testinin başarı ile gerçekleştirilmesi, ileri aşamalar açısından önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir. TUSAŞ tasarımının programın sertifikasyon/kalifikasyon otoritesi olan Fransız DGA kurumu tarafından kabul edilecek olmasından dolayı, tasarımın program ve sertifikasyon/kalifikasyon gereksinimlerine uygunluğu ve doğru dokümante edilmesi büyük önem arz etmektedir.TAİ NİN SİTESİNDEN ALINMIŞTIR.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 

BOMBARDIMAN UÇAKLARI SERİSİ KOD ADI AYI Tupolev Tu-95

Tupolev  Tu-95  ( NATO rapor adı   Bear ),  soğuk savaş  döneminde  SSCB 'de Tupolev  tarafından üretilmiş, uzun ömürlü ve çok başarılı stratejik bomberdıman ve füze taşıyıcı maksatlı uçak. 2007 itibarıyla Tu-95 hala servistedir, 2040 yılına kadar da Rus Hava Kuvvetleri servisinde kalması planlanmıştır. Tu-95, her biri karşıt yönlü dönen bir pervane çiftini besleyen dört Kuznetsov turboprop motora sahiptir. Bu sayede tüm zamanalrın en hızlı pervaneli uçaklarından biri olmuştur. Şu ana dek hizmete giren tek turboprop motorlu bombardıman uçağıdır. Deniz kuvvetleri keşif versiyonuna  Tu-142  adı verilmiştir Özellikleri (Tu-95MS Tupolev Tu-95 Sağ görünüm Genel özellikleri Mürettebat:  6-7  [  21  ] Uzunluğu:  46,2 m  [  22  ]  (ft 6 151  [  22  ]  ) Kanat açıklığı  :  50,10 m  [  22  ]  (ft 5 164  [  22  ]  ) Yü...

ONUNUN ADI MİG-29

MiG-29 MiG-29 Fulcrum Tanımı Dönemi Soğuk Savaş ve Sonrası Üretici Mikoyan Gurevich İlk uçuş 6 Ekim 1977 Hizmete giriş Ağustos 1983 MiG-29 , Mikoyan Gurevich tarafından 1977 yılında üretilmiştir .Dördüncü jenerasyona ait, üstün manevra yetenekli bir kısa menzil hava muharebe ve savunma uçağıdır. Birçok ilklere imza atan MiG-29, ilk iki alternatifli hava alıklarına sahip uçaktır. Ham zeminli pistlerden kalkış yaparken yerden fırlayan yabancı cisimlerin motora zarar vermemesi için ön hava emişlerini kapatıp gövde üstünde, kokpitin iki yanındaki klapeleri açarak emiş yapar.MiG-29 aynı zamanda ilk turbofan motorlu hava muharebe uçağıdır. Tek kişilik ve çift motorlu bu uçağın batıdaki karşılıkları F-15 , F-16 , F-18 dir. 28 ülkede kullanılmaktadır. Su-27 ’lerle birlikte Rus Hava Kuvvetleri ’nin ana avcı gücünü oluşturmaktadır. En son modelleri olan MİG-29SMT ve iki kişilik MiG-29UBT’ler HUD, MFD, HOTAS gibi modern elektronik cihazlarla donatılmış, menzili...